Komentāri: Jaunais skolotājs

Kāds ir jauno pedagogu darba sākums un vērtējums pašreizējai situācijai izglītības sistēmā?
Īstais laiks jaunajiem
ANETE ĒBERLIŅA, «Iespējamās misijas» skolotāja Bauskas Valsts ģimnāzijā:
Pirms pieciem gadiem ieguvu vidējo izglītību, šogad pabeidzu augstskolu, Bauskā būs mana pirmā darbavieta kā skolotājai. Esmu iepazinusies ar saviem pienākumiem, ir skaidra misija, ko vēlos paveikt. Līdztekus bioloģijas, ķīmijas un dabaszinības mācīšanai gribu iemācīt skolēniem iepazīt un mīlēt dabu, mīlēt pasauli, kas ir mums apkārt.
Apmēram ir skaidrs princips, kā man aprēķinās algu. Ir kādas nianses ar koeficientiem, bet to neesmu vēl izpratusi. Esmu iepazinusi savus kolēģus, apjautusi, ka varēšu paļauties uz viņu palīdzību un padomu. Gatavojoties šim darbam, iepazīstot un izzinot pedagoga profesiju, prasības, uzdevumus, mērķus, kas mums ir jāsasniedz, man šķiet, šis ir īstais laiks, kad skolā jāienāk jauniem cilvēkiem. Ir izstrādāti un vēl tika papildināti izglītības standarti, skolās veidojas laba materiālā bāze. Sākto reformu saprātīgi īstenojot, skolotāja loma un vērtība sabiedrībā varētu tikai pieaugt. Vēl gan neesmu tā pa īstam nobaudījusi šīs profesijas garozu, taču šķiet, darbam skolā ir perspektīva.
Sirdsdarbs
Santa Sproģe, sākumskolas pedagoģe Valles vidusskolā:
Šogad sāku strādāt Vecumnieku novada Valles vidusskolā par sākumskolas skolotāju. Apzinos, ka darba būs daudz, bet profesija izvēlējās mani, jo tas ir sirdsdarbs – mīlestība pret bērniem.
Jaunajā darbā sagaidu draudzīgu un atsaucīgu kolektīvu, kas ir ne tikai kolēģi, bet arī draugi. Tā reizē būs iespēja gūt jaunu pieredzi, kā arī pielietot izglītības procesā apgūtās zināšanas praktiski.
No savas puses vēlos sniegt bērniem gan zināšanas, gan prasmi sadarboties. Gribu ar audzēkņiem daudz strādāt praktiski.
Uzziņai: Santa ir Vecumnieku novada iedzīvotāja, savulaik absolvējusi Skaistkalnes vidusskolu, pēc tam – Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmiju.
Būtība – gēnos
Baiba Kuzmina, Iecavas mūzikas skolas saksofona spēles skolotāja:
Saksofona spēli mācu piecus gadus, pirmo gadu to darīšu Iecavas skolā. Manā ģimenē ir daudz skolotāju, tāpēc mācos no vecāku pieredzes, tomēr kā jaunai skolotājai man vēl daudz priekšā. Visi mani audzēkņi bijuši labi, lai gan ne visiem interesē mūzika, dažkārt to vēlas vecāki.
Pašlaik notiekošo algu reformu tagad esam ļoti labi izpratuši, un jāteic, ka lielākas algas ir apmāns – lai saņemtu augstāko atalgojumu, būs jāstrādā lielāka slodze, taču ne visās skolās visiem pedagogiem to var nodrošināt. Taču jau pirms pieciem gadiem esmu sapratusi – skolotājas profesija man ir sirdsdarbs. Strādāt tikai valsts atalgojuma dēļ nav noteicošais, jo pienācīgi samaksāt par skolotāja darbu nemaz īsti nav iespējams. Pie mums pedagoga atalgojums ir niecīgs, tāpēc pat negribas iedziļināties sistēmā. Esmu koncertējoša mūziķe un zinu, cik var nopelnīt profesionāļi.
Es gaidītu vairāk uzmanības no lēmējiem, materiālu atbalstu mūzikas instrumentiem bērniem, nošu materiāla iegādei, jo, piemēram, tik jaunam instrumentam kā saksofons mūzikas materiāls galvenokārt nopērkams internetā. Ja man skolotājas būtība nebūtu gēnos, ticamāk, es izvēlētos citu ceļu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»