Pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits sarucis par 6%
2016.gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāti nepilni 15 miljoni pasažieru, kas ir par 5,8% mazāk nekā analogā periodā pērn, aģentūru LETA informē VAS "Autotransporta direkcija" (ATD).
Kā skaidro ATD, pasažieru skaita izmaiņas saistītas ar Latvijas iedzīvotāju skaita samazinājumu un darbspējīgo iedzīvotāju un studentu pārcelšanos uz pilsētām. Turklāt pēdējos gados iedzīvotāji arvien vairāk izvēlas ikdienā pārvietoties ar privāto automašīnu.
Neskatoties uz pasažieru skaita kritumu, maršrutu tīkla apjoms šā gada pirmajā pusgadā pieaudzis par 1,16%, sasniedzot 39,5 miljonus kilometru.
Starppilsētu autobusos 2016.gada pirmajā pusgadā pārvadāti 5,4 miljoni pasažieru, kas ir par 3% mazāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Savukārt vietējās nozīmes maršrutos pasažieru skaita samazinājums ir būtiskāks - vislielākais kritums vērojams Latgales plānošanas reģionā, kur vietējās nozīmes maršrutos pārvadāts 1,28 miljoni pasažieru, kas ir par 12% mazāk nekā 2015.gadā.
Pozitīvāki rādītāji ir Vidzemes plānošanas reģionā, kur vietējās nozīmes maršrutos tika pārvadāts nepilns 1,5 miljoni pasažieru, kas ir par 4% mazāk, salīdzinot ar 2015.gada pirmā pusgada rādītājiem.
Rīgas plānošanas reģionā 2016.gada pirmajā pusgadā tika pārvadāti 4,4 miljoni pasažieru, Zemgales - 1,4 miljoni, bet Kurzemes - 877 tūkstoši pasažieru.
Ņemot vērā pasažieru skaita un pieprasījuma pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem samazināšanos, ATD jau 2015.gadā sāka maršrutu tīkla revīziju. Tikai nepilni 2% no visiem - gandrīz 1100 - reģionālajiem maršrutiem ir pelnoši vai to izmaksas iespējams kompensēt no biļešu ieņēmumiem. Ņemot vērā, ka sabiedriskais transports Latvijā pilda sociālo funkciju, pastiprināta uzmanība tiek pievērsta tieši īpaši nerentablajiem maršrutiem un reisiem.
Lai piesaistītu pasažierus sabiedriskajam transportam, ATD samazinājusi reisu izpildes laikus ap 200 reģionālās nozīmes maršrutu, lai pasažieriem ceļā būtu jāpavada pēc iespējas mazāk laika. Tāpat daļa pārvadātāju ir ieviesusi abonementa biļetes, tādējādi pasažieri par braucienu sabiedriskajā transportā maksā lētāk, kā arī pasažieriem ikdienā nevajag nēsāt līdzi skaidru naudu. Šobrīd turpinās darbs pie vienotās vilciena un autobusa biļetes ieviešanas, un plānots, ka tuvākajā laikā tā tiks piedāvāta pasažieriem Tukuma novadā.
2016.gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar analogu periodu pērn, ir samazinājies maršrutu skaits, bet pieaudzis reisu skaits. Šobrīd ir izveidoti 1095 reģionālie maršruti ar 7719 reisiem, savukārt 2015.gada pirmajā pusgadā bija 1112 maršruti ar 7664 reisiem. Pieaugot reisu skaitam, ir pieaudzis arī maršrutu tīkla apjoms, sasniedzot 39,5 miljonus kilometru.
VAS "Autotransporta direkcija" ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Uzņēmums pērn apgrozīja 3,387 miljonus eiro, bet nopelnīja 516 031 eiro.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»