BauskasDzive.lv ARHĪVS

Pacientiem nepatīk īsās vizītes; ārsti problēmu nesaskata

2009. gada 8. novembris 12:00

984
Pacientiem nepatīk īsās vizītes; ārsti problēmu nesaskata

22 lati par piecpadsmit pie ārsta pavadītām minūtēm. «Vai tas ir normāli?» laikrakstam «Diena» pēc acu ārsta apmeklējuma medicīnas centrā ARS vaicājusi lasītāja. Medicīnas iestāžu vadītāji norādījuši: jo mazāk laika dakterim vajag, lai noteiktu diagnozi, jo augstāka ir viņa kvalifikācija. «Neirologs mani pieņēma kādas septiņas minūtes. Apskatīja, ielūkojās rentgenā, izrakstīja zāles un izrakstīja rēķinu - 28 latus. Viss mūsdienās maksā, turklāt labs speciālists, taču tik neilgs laiks un tāda cena man nav saprotama,» sacījis kāds Veselības centra 4 pacients. Medicīnas iestāžu vadītāji atzinuši: pacienti mēdz būt neapmierināti, ka dakteris viņiem velta pārāk maz laika, taču maksāts tiek nevis par kabinetā pavadīto laiku, bet ārstēšanas rezultātu. Ja speciālists dažās minūtēs spēj noteikt diagnozi, tas tikai liecinot par viņa augsto kvalifikāciju, nevis otrādi. Pacientu neapmierinātība ar īso pieņemšanas laiku visbiežāk izskaidrojama ar to, ka dakterim nav bijis laika ar cilvēku parunāt, taču tas nav ārsta pienākums, uzskata ģimenes ārste Ilze Aizsilniece. Viņa kā piemēru minējusi pasaules standartus, saskaņā ar kuriem pacientam jāvelta vidēji 8-10 minūtes. «Ja tas nav komplicēts gadījums, tad pieredzējušam ārstam, lai noteiktu diagnozi un izrakstītu zāles, tas ir pietiekams laiks,» Dienai stāstījusi ārste. Tam piekritis arī Veselības centra 4 direktors Māris Rēvalds. «Te ir jautājums, par ko pacients maksā? Viņš pērk rezultātu. Katrs gadījums ir ļoti individuāls, un katram ārstam ir savs darba stils. Galvenais, lai ārsts izdara to, kas viņam jāizdara,» viņš sacījis. Patērētāju tiesību aizsardzības centra vadītāja Baiba Vītoliņa problēmu nesaskatot. «Nekur nav noteikts, cik ilgai jābūt pieņemšanai. Ja pacients nav apmierināts ar vizītes ilgumu, par to teorētiski var sūdzēties tikai tiesā,» rezumējusi B.Vītoliņa.