BauskasDzive.lv ARHĪVS

Pasažieru pārvadātāji pārmet Satiksmes ministrijai un Autotransporta direkcijai

Vilnis Auzāns

2013. gada 11. janvāris 16:37

1688
Pasažieru pārvadātāji pārmet Satiksmes ministrijai un Autotransporta direkcijai

Pasažieru pārvadātāju grupa, kurā ietilpst arī Bauskas uzņēmums SIA «Aips», izplatījusi paziņojumu par pasažieru pārvadājumu kvalitāti maršrutos uz Jūrmalu, Bausku un Ogri. Pārmetumi galvenokārt izteikti Satiksmes ministrijai (SM) un valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD).SIA «Aips» vadītājs Uldis Kolužs «Bauskas Dzīvei» paskaidroja, ka paziņojuma mērķis ir paust sabiedrībai savu viedokli, kā arī atspēkot akciju sabiedrības «Liepājas autobusu parks» izplatīto informāciju. Viņš skaidro, ka līgums ar ATD par darbu maršrutā Bauska-Rīga bija noslēgts līdz 2012. gada 31. decembrim.  Pārvadātāji piedāvājuši to pagarināt vismaz uz gadu, kad paredzēts beigt tiesvedību iepriekšējā konkursa rezultātu apstrīdēšanā. Taču ATD izvēlējusies rīkot jaunu konkursu. Tajā bijis arī nosacījums, ka uzvarētājam jāsāk darbs no 1. janvāra. Kad par tādu Bauskas līnijā tika izraudzīts SIA «Sabiedriskais autobuss», izrādījās, ka uzņēmums tam tehniski nav gatavs. ATD lūdza esošos pārvadātājus pastrādāt vēl vienu mēnesi. «Vai tas ir normāls bizness - plānot darbus uz mēnesi? Man visi līgumi ar šoferiem beidzās 31. decembrī. Pārformēt tos, kā arī virkni citu līgumu ar citiem partneriem uz mēnesi nav nopietni. Tāpēc mēs arī nepiekritām šādām prasībām. Savukārt direkcija līdz ar jaunajiem pārvadātājiem sāka apmelošanas kampaņu, ka dēļ mūsu it kā nevēlēšanās strādāt radušās problēmas pasažieru pārvadājumos. Tās esot jāpiecieš līdz februārim, kad jaunie pārvadātāji būs iestrādājušies, sagādājuši pienācīgu tehniku, apmācījuši šoferus. Bet konkursa pieteikumā viņi taču bija norādījuši, ka ir gatavi strādāt no 1. janvāra!» skaidro U. Kolužs. U. Kolužs piebilst, ka pašlaik tiek apkopota informācija par jaunā pārvadātāja darbu, pakalpojuma servisu, tostarp pasažieru sūdzības par kavētājiem reisiem. Tāpat tiek apkopoti dati par konkursā iesniegtajām pakalpojuma dempinga cenām, kuras bija vairāk nekā par 30 procentiem zemākas nekā citu uzņēmumu piedāvājums. «Pēc būtības uzvarētāju piedāvātās pakalpojumu cenas var segt tikai degvielas izmaksas un autovadītāju darba algas. Tātad par ieguldījumiem uzņēmuma attīstībā netiek domāts. Varbūt tam nauda tiks meklēta kaut kur citur. Mums neizprotama ir Satiksmes ministrijas un ATD rīcība, kuras rezultātā katrus pāris gadus maršrutu tīkla daļas «Centrs 1», tātad arī Bauskas virzienā, mainās pārvadātāji. Šādā situācijā cietēji ir pasažieri. No tā cieš arī nozares prestižs kopumā,» tā U. Kolužs. Viņš arī piebilst, ka savāktie materiāli, visticamāk, kalpos jaunas tiesvedības sākšanai. «Bauskas Dzīve» līdztekus dažām pozitīvām atsauksmēm turpina saņemt braucēju iebildumus par jauno pārvadātāju. Braucēji pauž neapmierinātību par kavētajiem reisiem. Vislielākās iebildes ir par sarkanās krāsas mazas ietilpības autobusiem, kurus uz sāniem rotāto uzrakstu dēļ tauta nodēvējusi par «čigāniem». «Visu cieņu čigāniem, viņi ne pie kā nav vainīgi, bet esmu kategoriski pret, ka par valsts daļēji dotēto, tātad arī manu, nodokļu maksātāja naudu, Rīgas-Bauskas maršrutā kursē autobusi ar šādiem uzrakstiem,» tā redakcijai norādīja Voldemārs no Bauskas. Savukārt Laima no Vecsaules pagasta izteica pārmetumus, ka sarkanajos autobusos neesot iespējas novietot bagāžu. Braucot no Rīgas, viņai nācies gaidīt nākamo autobusu, jo bērnu ratiņiem mazajā autobusā nav bijis vietas.  «Bauskas Dzīve» noskaidroja, ka sarkanie mazas ietilpības autobusi kursē četras reizes dienā. Turklāt arī laikā, kad braucēju skaits no Rīgas nav mazs. SIA «Sabiedriskais autobuss» vadītājs Vitālijs Komars paskaidroja, ka sarkanie mazās ietilpības autobusi joprojām turpinās braukt Rīgas-Bauskas maršrutā. Ir divi tādi autobusi, kuri dienā veic četrus reisus abos virzienos.