Uz Bauskas šosejas sākti asfaltēšanas darbi

Uz Bauskas šosejas (A7) posmā no tilta pār Ķekaviņu līdz Iecavai sākušies asfaltēšanas darbi, tāpēc autovadītājiem jārēķinās ar papildu laiku ceļā šajā maršrutā, informēja uzņēmumā VAS "Latvijas Valsts ceļi". Plānots, ka asfaltēšanas darbi aizņems divas nedēļas.
Būvdarbu laikā uz Bauskas šosejas atjauno asfaltētā seguma virskārtu, kā arī deformācijas šuves tiltiem pār Misu un Ķekaviņu. Paredzēts, ka būvdarbi, kuru ģenerāluzņēmējs ir AS "A.C.B.", turpināsies līdz oktobra vidum, to līgumcena ir 3,5 miljoni eiro.
Asfalta virskārtas atjaunošana ik pēc aptuveni astoņiem līdz 12 gadiem (tas ir atkarīgs no satiksmes intensitātes un slodzēm katrā konkrētā autoceļā) ir jāveic uz visiem asfaltētiem autoceļiem, lai nodrošinātu to maksimāli ilgu un kvalitatīvu kalpošanu ar vismazākajām izmaksām. Šajā Bauskas šosejas posmā pēdējo reizi asfaltēšana veikta pirms deviņiem gadiem 2006.gadā.
Aptuveni desmit gadu laikā asfalta segumā parādās no pusmilimetra līdz vienam centimetram dziļas izdiluma rises, kas vēl satiksmei nav bīstamas, bet jau pēc neilga laika tādas var kļūt.
Pirmajos desmit kalpošanas gados ceļa virskārtā arī parādās mikroplaisas, kuru cēlonis ir saules ietekme uz bitumenu un laika apstākļi. Šos nelielos defektus izvērtē pieredzējuši speciālisti un lemj par savlaicīgu virskārtas atjaunošanu.
Neveicot periodisko ceļa virskārtas atjaunošanu, ir jārēķinās ar vairākkārt lielākiem izdevumiem nākotnē, jo bojājumu pakāpe būs pieaugusi un ar vienkāršu seguma virskārtas atjaunošanas metodi tos labot vairs nebūs iespējams.
Nomainot virskārtu, autoceļš var turpināt kalpot nākamos astoņus līdz 12 gadus, bez problēmām nokalpojot plānotos 20 gadus un ilgāk. Turpretī, ja periodiskās uzturēšanas darbi netiek veikti normatīvi noteiktajā laikā, seguma bojājumi jau sāk skart nākamās asfalta kārtas un uz autoceļa pastiprināti sāk veidoties bedres. Tādā gadījumā izmaksas autoceļa savešanai braukšanas kārtībā jau ir daudz lielākas.
Prasība savlaicīgi veikt periodiskās uzturēšanas darbus autoceļiem, kam savulaik piešķirti Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļi, nāk arī no Eiropas Komisijas puses. Bauskas šoseja ir viens no tiem, kuros ieguldīti ES fondu līdzekļi.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»