BauskasDzive.lv ARHĪVS

Ēdiens, kas prasa spēcīgus muskuļus

Uldis Varnevičs

2015. gada 1. jūnijs 00:00

1333
Ēdiens, kas prasa spēcīgus muskuļus

Pirms pāris gadiem Bauskā atvērtā «Picu darbnīca» bija trešā šī zīmola ēstuve Latvijā.

Patlaban darbojas sešas «Picu darbnīcas» – īpašnieka baušķenieka Renāra Roņa hobijs piecu gadu laikā pārvērties nopietnā uzņēmumā. Jaunāko, sesto picēriju 21. maijā atklāja Rīgā, Ģertrūdes ielā. R. Ronis atzīst, ka tagad jāsakārto uzņēmuma iekšējā struktūra, pēc tam atvēršot vēl vismaz divas «Picu darbnīcas».

Paša receptes
«Picu cepšana savulaik man bija hobijs. Receptes izstrādāju pats, taisīju, kā pašam tīk,» stāsta R. Ronis. Uzņēmējs mācījies Bauskas 1. vidusskolā, ieguvis baņķiera izglītību un maģistra grādu sociālajās zinībās. Pirms uzņēmuma atvēršanas strādājis ar analītisko informāciju Latvijas Bankā. 2009. gadā radusies vēlēšanās atpūsties no visa ierastā un savu hobiju pārvērst uzņēmējdarbībā.

«Pats strādāju, apkalpoju klientus un guvu pozitīvas emocijas. Panākumus nodrošināja tas, ka piedāvāju labu produktu, par ko pats atbildu,» saka R. Ronis. Pirmā ēstuve izveidota Jelgavā, otrā  – Rīgā, trešā – Bauskā.

Vienu brīdi darba kļuvis tik daudz, ka iesaistīta sieva Zane – mārketinga un dizaina profesionāle. Tā «Picu darbnīca» kļuvusi par ģimenes uzņēmumu, radinieki strādā arī Bauskas picērijā. «Vēlējos nedaudz atdzīvināt dzimto pilsētu, tāpēc atvēru picēriju,» skaidro uzņēmējs.

Īpaša garša
R. Ronis uzsver, ka «Picu darbnīcā» gatavo Amerikas, nevis Itālijas picas. «Mīkla ir biezāka, pufīgāka. Latvietis grib labi paēst, un šāda pica sniedz sātu par labu cenu. Diez vai kāds pirktu izsmalcinātās Itālijas picas. Man pat šķiet, ka Latvijā īstas Itālijas picas neviens nepiedāvā,» teic meistars.

Mīklai nepievieno pulverus un margarīnu, to picērijā raudzē dabiski. Netiek izmantota tomātu pasta, bet gan tomātu mērce ar sāli, lai produkts būtu pēc iespējas dabiskāks. Picu gatavošanā izmanto mocarellas sieru. «Lieku to, kam uzticos un ko dodu saviem bērniem,» tā R. Ronis. Kļuvis par vadītāju, Renārs joprojām ik pa brīdim ierodas picērijās, aprunājas ar darbiniekiem, uzvelk priekšautu un cep picas.

Ražošanā izmantojot tikai tos produktus, kas pārbaudīti praksē. Sortiments nepārtraukti tiek papildināts. Populārākās picas ir «New York», «Gruzijas» un «Chicken Curry» jeb vistas ar ananasiem. Populāra ir pica, kas gatavota pēc hokejista Miķeļa Rēdliha receptes, tādu viņš parasti pasūtinājis Jelgavas picērijā, tāpēc tā nosaukta par Miķeļa īpašo picu.

Strādā puiši

Šķēršļus jaunas picērijas atvēršanai uzņēmējs neesot jutis nevienā pilsētā, kur atrodas «Picu darbnīca». Lielākas problēmas rada darbaspēka atrašana, turklāt tieši Bauskā un Olainē, nevis Rīgā.

Picērijās strādā puiši, un tam ir savs iemesls. R. Ronis norāda, ka nav nekādu pretenziju pret dāmām, bet mīkla ir kārtīgi jāizmīca, un vīri to spēj paveikt. Parasti šajā darbā uzaudzējot spēcīgus roku muskuļus. «Pārsvarā strādā jaunieši, kas darba procesā daudz iemācās, pēc laika izveido savu biznesu vai dodas uz ārzemēm,» stāsta R. Ronis. Tomēr kadru mainība esot neliela, ko nodrošinot diezgan labs atalgojums. Trīs darbinieki, kas devušies uz ārzemēm, pēc kāda laika atkal atgriezušies.

Darbinieku problēma kļuvusi par vienu no iemesliem, kāpēc Bauskā vairs nav redzams «Mobile Snack» mazais autobuss, kurā tirgoja picas. «Picas mīklu gatavojām paši, darbs bija smags. Bija viena pastāvīga darbiniece, pārējās bieži mainījās un neizturēja slodzi,» atzīst uzņēmuma īpašnieks Ģirts Karpovičs. Pavasarī pieņemts lēmums darbību neturpināt.

Piedāvā franšīzi

«Picu darbnīcas» noformējuma atšķirības izdomātas uzreiz, daļa nākusi pilnveides procesā. Rezultāts ir tik pievilcīgs, ka Olaines ēstuvē izmantota «Picu darbnīcas» franšīze. Šādu piedāvājumu vēlas izmantot arī citi, bet R. Ronis tam vēl nav gatavs. «Franšīzes piedāvājums nozīmē, ka jābūt stingriem nosacījumiem, patentiem. Līgumos minēta arī mūsu atbildība – cik ieguldīsim mārketingā, zīmola reklāmā,» stāsta uzņēmējs. Galvenā vērtība, ko iegūst franšīzes rezultātā, ir zīmols un popularitāte, kam vairs nevajag ieguldīt daudz darba. Toties no franšīzes turētāja puses nepieciešama kontrole pār uzņēmumu, kas to iegādājies. Ja kāds uzņēmums ar šādu zīmolu radīs problēmas, nevienu neinteresēs, ka tas patiesībā pieder citam.

Visās picērijās, arī Bauskā, ir palielinājies apgrozījums un peļņa, informē R. Ronis.

«Šeit ir garšīgs ēdiens un samērīgas cenas,» teic baušķenieces Vineta un Zane, kas apmeklē picēriju divreiz mēnesī, kad esot svētku noskaņojums. Sievietes parasti pērk vienu picu par abām, jo tikai tā varot apēst visu pamatīgo porciju.

Jānis Jankovskis Bauskas picērijā strādā kopš atvēršanas. Pirms tam braukājis uz «Picu darbnīcu» Jelgavā, šogad šajā darbā būs pavadīti jau pieci gadi. Viņš ievērojis, ka baušķeniekiem vislabāk patīk picas «Miķeļa īpašā», «New York», «Fiksītis» un «Chicken Curry». Picas pasūtot arī pa telefonu – darbadienās mazāk, vairāk nedēļas nogalēs.