Gādā par gājēju un braucēju drošību

Tuvojas noslēgumam gājēju pārejas rekonstrukcija Bauskā, Zaļajā ielā, pretim apavu darbnīcai. Uzņēmuma «Vides serviss» strādnieki šeit uzstāda dubulto barjeru, lai uzlabotu gājēju, arī autovadītāju drošību.Zaļajā ielā, pretim otrajai mājai, šogad notika vairāki ceļu satiksmes negadījumi. Ziemā kopā sanāca pašvaldības speciālisti, policijas amatpersonas, ceļu uzturētāji. Analizējot situāciju, tika secināts, ka jāapgrūtina iespēja gājējiem ātri, nereti neapdomīgi nokļūt no trotuāra uz braucamās daļas. Nolemts barjeru izvietojumu pie pārejas pārbūvēt, izveidojot labirintu. Bauskas pilsētas pārvaldes vadītājs Jānis Mičulis skaidro, ka papildus šeit tiks uzstādīti divi prožektori, kas diennakts tumšajā laikā izgaismos pāreju. Transporta līdzekļu vadītāju brīdināšanai te tiks uzstādītas papildu zīmes. Pārmaiņas paredzētas arī uz pārejas Kalna ielā, pretim Bauskas novadpētniecības un mākslas muzejam. Šeit paredzēts noņemt gājēju pārejas zīmi, neatjaunot uz brauktuves horizontālo krāsojumu. Taču barjeras, kas pilnībā norobežotu trotuāru no brauktuves, šeit neuzstādīs. «Atbilstīgi satiksmes noteikumiem, Rīgas un Kalna ielas krustojumā gājēji drīkstēs šķērsot ielu. Taču viņiem vairs nebūs priekšrocības attiecībā pret braucējiem,» skaidro J. Mičulis. Pret barjeru uzstādīšanu šajā vietā iebildusi muzeja un Tūrisma informācijas centra vadība. Rasts kompromisa variants, pāreju likvidējot, bet atstājot iespēju gājējiem šķērsot ielu. Tādējādi atbildība šajā vietā pilnībā gulsies uz gājēju pleciem. Akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) Bauskas nodaļas vadītāja Sīri Vildere skaidro, ka LVC principā neiebilst pret šādu risinājumu. Nosacījums ir uzlabot gājēju drošību, taču par tā īstenošanas metodēm galvenais lēmums jāpieņem ceļa pārvaldītājiem. Šajā gadījumā tā ir Bauskas pilsētas pārvalde. Pretrunīgi pārejas likvidēšanu Kalna ielā, pretim muzejam, vērtē iedzīvotāji. Daži uzskata, tā jāsaglabā līdzšinējā veidā. Citi teic, ka netālu ir Kalna un Plūdoņa ielas pāreja, tāpēc pretim muzejam jābūvē barjera. «Ir jādomā par gājēju drošību un jārada viņiem papildu barjeras, lai neskrietu šeit pāri ielai. Nav jāslinko paiet tos pāris metrus līdz tuvākajam krustojumam,» tā divu bērnu māmiņa Inese. Šogad braucēju drošība tiks uzlabota arī Bauskas novada Brunavas pagastā. Rekonstrukcijas darbi paredzēti uz maģistrāles A-7, pagriezienā uz «Raini». Pirms pāris gadiem, rekonstruējot ceļu Bauska-Lietuvas robeža, pagriezienā uz «Raini», netika izbūvēta papildu josla. Šeit vairākkārt notikuši ceļu satiksmes negadījumi. LVC Līgumu daļas projektu vadītājs Artūrs Bordāns «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, ka izsludināts konkurss būvdarbu veikšanai. Plānotās darbu izmaksas ir 66,5 tūkstoši latu. Darbu īstenošana varētu tikt sākta vasaras vidū. Brauktuve šajā posmā tiks paplašināta, virzienā uz Lietuvu izbūvēs kreisā pagrieziena joslu. Papildu joslu labajam pagriezienam izbūvēs arī virzienā uz Bausku.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»