BauskasDzive.lv ARHĪVS

Jaunu tūrisma zīmolu prezentē seminārā Bauskā

Aina Ušča

2010. gada 25. aprīlis 14:51

1272
Jaunu tūrisma zīmolu prezentē seminārā Bauskā

Bauskā 23. aprīlī notika seminārs «Jauna tūrisma stratēģija – ceļvedis attīstībai». To rīkoja Tūrisma attīstības valsts aģentūra sadarbībā ar Ekonomikas ministriju. Apspriedē piedalījās reģionālo tūrisma asociāciju pārstāvji, pakalpojumu sniedzēji un citi interesenti.Ekonomikas ministrijas Tūrisma nodaļas vadītāja Marina Paņkova semināru nodēvēja par draudzīgu sarunu ar mācību elementiem un mudināja dalībniekus aktīvāk iesaistīties diskusijā. Viņa informēja auditoriju par Ekonomikas ministrijas aktualitātēm tūrisma nozares stratēģijā. Marina Paņkova atgādināja, ka šī gada 1. maijā stāsies spēkā grozījumi likumā «Par pievienotās vērtības nodokli», kas paredz viesu izmitināšanas mītnēm (viesnīcām, viesu mājām) PVN likmi samazināt par desmit procentiem. Tūrisma uzņēmējdarbību veicinoši faktori būs arī grāmatvedības vienkāršošana mikrouzņēmumos un SIA dibināšanas atvieglojumi.Inese Šīrava, Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) kvalitātes vadītāja, informēja par Latvijas tūrisma mārketinga stratēģiju no 2010. līdz 2015. gadam. Šo dokumentu izstrādāja TAVA konsultatīvā padome sadarbībā ar ekonomikas, socioloģijas, antropoloģijas ekspertiem.Jauna stratēģija bija nepieciešama tāpēc, ka tūrisma tirgū ir būtiski mainījusies situācija. Galvenie iemesli ir demogrāfiskās tendences (ceļotāju aktīvās grupas novecošanās), veselīga dzīvesveida popularitāte, daudzveidīgu informācijas avotu pieejamība ceļojumu plānošanā, individuālu un specializētu interešu grupu īpatsvara palielināšanās. Klientu, kuri izvēlas nevis unificētus, bet gan individualizētus ceļojumu maršrutus jeb nišu produktus, skaits pēdējā laikā kļuvis ievērojami lielāks.Bauskas pils muzeja sabiedrisko attiecību speciāliste Dzintra Mētele komentē: «Bauskas pils muzeja programma «Galma sadzīves kultūra» ir tipisks nišu produkts. Mēs piedāvājam apmeklētājiem vērot renesanses dejas un pašiem apgūt kustības, iepazīstinām ar galma etiķeti, galda kultūru, kulināriju, modi. Programmas raksturīgākā iezīme ir autentiskums. Tā ir veidota, rūpīgi pētot visus pieejamos vizuālās un tekstuālās informācijas avotus.»Nozares seminārā piedalījās arī Rundāles novada domes speciāliste Ludmila Knoka, kura savā teritorijā īsteno vairākus tūrisma projektus, Zemgales tūrisma asociācijas vadītāja, Bauskas tūrisma informācijas centra direktore Inese Turkupole-Zilpure, Bauskas novada domes attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja Ilze Tijone un gide Natālija Stepiņa. Iecavas un Vecumnieku novada pārstāvji sanāksmi neapmeklēja.Armands Slokenbergs, TAVA direktors, prezentēja Latvijas jauno tūrisma tēlu. Tas konceptuāli atšķiras no iepriekšējiem zīmoliem. Tagad Latvija tiek pozicionēta kā valsts, kas tūristiem sniedz iespēju samazināt dzīves tempu un baudīt nesteidzīgu atpūtu – piedzīvot īpašas izjūtas un emocijas. «Mēs nedosimies atklātā kaujā ar pasaules lielajām tūrismam valstīm, kas piedāvā visu, bet orientēsimies uz pieredzi, sajūtām un zināšanām balstītu, niansētu atpūtu, iekļaujoties pieprasītā «zaļā» tūrisma vilnī,» uzsvēra aģentūras direktors.