BauskasDzive.lv ARHĪVS

Bez protektoriem un skrūvēm

Artūrs Dulbe

2015. gada 9. marts 00:00

3
Bez protektoriem un skrūvēm

Satiksmes drošībā liela nozīme ir transportlīdzekļu tehniskajai kārtībai, tāpēc sāktas automašīnu pārbaudes uz ceļiem.

Uzdevums kontrolēt transportlīdzekļu tehnisko stāvokli uz ceļiem, īpašu uzmanību pievēršot riepām, Valsts policijai (VP) un Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) uzdots Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.

Iesaka nogaidīt
Kopš janvāra beigām līdz 1. martam par neatbilstīgu protektora dziļumu VP darbinieki reidos uz ceļiem noformējuši 601 protokolu – vairāk nekā pērn gada laikā. Pārbaudes būs arī turpmāk, informē VP Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Ilze Jurēvica. Mērķis ir informēt autovadītājus par transportlīdzekļu tehnisko kārtību un novērst vai mazināt apdraudējumu ceļu satiksmes drošībai.

No 1. marta ziemas riepas var mainīt pret vasaras «apaviem», kuru noteiktais minimālais protektora dziļums ir 1,6 milimetri. Taču, ņemot vērā mainīgos laikapstākļus, VP aicina autovadītājus izvērtēt situāciju un nesteigties ar vasaras riepu maiņu. Meteorologi vēsta, ka martā naktīs vietām vēl piesals, tāpēc diennakts tumšajā laikā un no rītiem ceļi var būt slideni.

Traucē braukt
Pārbaudēs 15% vieglo automobiļu konstatēti defekti, kas būtiski ietekmē satiksmes drošību. Lielākie pārkāpumi saistīti ar riepu protektora dziļumu, trim mašīnām jau pirms 1. marta bija uzliktas vasaras riepas. Vairākiem spēkratiem uzstādītas ksenona lampas, kas apžilbina ne tikai pretī braucošos, bet arī priekšā esošo spēkratu vadītājus. Ksenona lampas negatīvi ietekmē spēju pārredzēt ceļu, īpaši diennakts tumšajā laikā. Pārbaudē atrasts viens kravas auto, kas stūrēts bez viena riteņa, pēc autovadītāja teiktā, tas kaut kur nokritis iepriekšējā dienā.

Kopumā pārbaudīti 1259 transportlīdzekļi – 799 vieglie spēkrati un 460 kravas mašīnas, 174 bija ārvalstu auto. Valsts policija noformējusi 168 protokolus. Ziemas riepu protektora dziļums kādam transporta līdzeklim bijis vien 0,35 milimetri, vēl kādam – 0,51, 0,64, 1,12 un 2,1 mm, lai gan minimālais atļautais protektora dziļums ir 4 mm.

Arvien biežāk
VP Zemgales reģiona pārvaldes Bauskas iecirkņa patruļdienesta rotas vecākais inspektors Aleksandrs Sidorčiks atzinīgi vērtē reidus sadarbībā ar CSDD: «Pārbaudes rit veiksmīgi. Sadarbība ir pozitīva, šādus reidus turpmāk rīkosim biežāk.»

Inspektors atklāj, ka arī Bauskas un kaimiņu novados būtiskākie pārkāpumi saistīti ar riepu protektora dziļumu, papildu ierīču izmantošanu un neatbilstīgu spēkrata tehnisko sagatavotību. «Konstatējot ļoti lielus bojājumus, auto var anulēt tehnisko apskati,» skaidro A. Sidorčiks.


UZZIŅAI

Pārbaudes uz ceļiem rezultāti


Pārbaudītas 118 vieglās mašīnas:

nepietiekams riepu protektora dziļums konstatēts 55 automobiļiem;

neatļauto ksenona lampu lietošana fiksēta 62 gadījumos;

vienam autovadītājam bija beidzies medicīniskās izziņas termiņš.

Pārbaudīti 42 kravas automobiļi:

neatbilstīga bremžu sistēmas darbība fiksēta 39 transportlīdzekļiem;

diviem kravas auto riepas bija nodilušas līdz kordiem;

vienam kravas automobilim trūka viena riteņa;

viena spēkrata ritenim bija izkritusi daļa skrūvju.