Ar krāsām uz Japānu

Darbinieces no Iecavas novada krāsu ražotnes «Paint Eco» kopš pirmdienas, 23. februāra, atrodas Japānas galvaspilsētā Tokijā, kur piedalās būvniecības tehnoloģiju izstādē, lai rastu nākotnes eksporta tirgu.
Ražotnē izgatavo dabiskās beices, krāsas, mēbeļu vasku, turklāt daži produkti paredzēti ne tikai kokam, bet arī apmetumam, metālam, akmeņiem un citiem celtniecības materiāliem.
Dalība ekspozīcijā Japānā ir tikai viens solis no uzņēmuma plānotajām darbībām, lai iekļūtu eksporta tirgū. Sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) plānots piedalīties izstādē Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā un meklēt noieta iespējas citās Eiropas valstīs.
Izmanto ES fondus
«Strādājam programmā «Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings»,» atklāj zīmola «Paint Eco» īpašnieka uzņēmuma «Linum Color Ltd.» vadītāja Velga Balode. Komersante atzīst, ka sadarbība ar LIAA šajā jomā atrisinājusi daudz problēmu. Aģentūra palīdz sameklēt sadarbības partnerus ārvalstu tirgos, informē par produktu dizainerus, koka māju ražotājus, noteiktas valsts tirgū atlasa potenciālo klientu sarakstu. LIAA ir savas datubāzes, turklāt tā nosūta informāciju attiecīgās valsts valodā, jo aģentūrai gandrīz katrā valstī ir savi pārstāvji, kas var palīdzēt.
«Linum Color Ltd.» eksporta projektu vadītāja Ilze Hofmane informēja, ka 23. februārī uzņēmuma pārstāves ieradās Tokijā, kur plānots piedalīties izstādēs «Eco House» un «Eco Building». Pēc tam iecerēta dalība ekspozīcijā Londonā «Eco Build», kā arī piedalīšanās trīs izstādēs tepat kaimiņu valstī Lietuvā.
«Mūsu uzņēmuma produktiem ir ekonomisks patēriņš, tie ilgi kalpo. Ja salīdzina ar citiem krāsu ražotājiem, domāju, ka esam konkurētspējīgi,» teic V. Balode.
Ekokults
Uzņēmums arī iepriekš ir centies izmantot Eiropas Savienības fondu un citu projektu līdzfinansējumu. «Mums ir sava laboratorija. Tomēr, lai precīzāk testētu un izstrādātu jaunus produktus, sadarbojamies ar «Zaļo tehnoloģiju inkubatoru» un piesaistām Norvēģijas finanšu instrumentus,» stāsta V. Balode.
Iemesls, kāpēc uzņēmums izlēmis pievērst sev uzmanību Japānā, saistīts ar cilvēku pasaules uztveres pārmaiņām. Tālajā austrumu zemē augstu vērtē ekoloģiskus izstrādājumus. Piemēram, dažviet suši ēdamtraukus krāso ar «Paint Eco» tumšajām beicēm. «Esam ieguvuši Starptautisko bērnu sertifikātu, kas ļauj krāsas izmantot bērnu rotaļlietām,» informē I. Hofmane. Svarīgs esot arī Latvijas Astmas un alerģijas asociācijas sertifikāts, jo Japānā ir augsts alerģiju rādītājs, tāpēc ekoloģiski izstrādājumi kļūst gandrīz par kultu. Piemēram, bērnu istabām izvēlas tikai ekoloģiskus apdares materiālus.
V. Balode atklāj, ka latvieši ārzemēs arī interesējas par «Paint Eco» produkciju, izmēģina to un palīdz virzīt ārzemju tirgū. Sadarbība reizēm mēdzot būt ļoti interesanta. Ir gadījies, ka uz Iecavu atsūta koka gabalu, to šeit nokrāso četros dažādos toņos, aizsūta atpakaļ, un tad klients izlemj, kuru toni vēlas. «Dabisko krāsu katalogā ir 260 toņi, un jebkuru no tiem var sajaukt,» informē I. Hofmane.
«Ielauzties Eiropas tirgū nav viegli, tas ir smags darbs, turklāt jāzina valodas – japāņu, franču, norvēģu,» vērtē V. Balode.
UZZIŅAI
Eiropas Savienības programmā «Ārējo tirgu apgūšana – ārējais mārketings» atgūstamie līdzekļi no kopējām attiecināmajām izmaksām jeb atbalsta intensitāte:
70 procenti no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām dalībai starptautiskās izstādēs, konferencēs, semināros, tirdzniecības misijās, kontaktbiržās, individuālās vizītēs ārvalstīs, kā arī ražotņu un produktu atbilstības novērtēšanai;
75 procenti no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām biedrību organizētām konferencēm, semināriem Latvijā par eksporta jautājumiem;
50 procenti no kopējām projekta attiecināmajām izmaksām biedrību organizētām starptautiskām konferencēm Latvijā – semināriem, kongresiem, meistarklasēm, forumiem, kopsapulcēm, konkursiem u. c.
Projektu iesniegšanas termiņš šajā programmā – līdz 2015. gada 30. oktobrim.
Avots: http://www.liaa.gov.lv/lv/es-fondi/pienem/arejo-tirgu-apgusana-arejais-marketings-6-un-turpmakas-kartas/aktivitates-apraksts.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»