BauskasDzive.lv ARHĪVS

Olimpiādes uzdevumi skolēniem sagādā grūtības

Vilnis Auzāns

2015. gada 29. janvāris 08:37

1003
Olimpiādes uzdevumi skolēniem sagādā grūtības

Bauskas un Rundāles novada 8. un 9. klašu skolēni savas zināšanas pārbaudīja latviešu valodas un literatūras olimpiādē. Abās klašu grupās labākos rezultātus uzrādīja Bauskas Valsts ģimnāzijas audzēkņi.

Zinošākā 8. klašu grupā bija ģimnāziste Jolanta Tarvida. Latviešu valodu viņai māca skolotāja Inese Karūsa. 9. klašu grupā pirmo vietu ieguva Linda Kupča, skolotājas Ināras Graudiņas audzēkne. Labs vērtējums arī Bauskas 2. vidusskolas, Bauskas pilsētas, kā arī Vecsaules un Mežgaļu pamatskolas audzēkņiem.

«Bauskas Dzīve» uzrunāja pedagoģes, kuras laboja skolēnu olimpiādes darbus. «Nav nemaz tik viegli labot šos darbus. Pat rodas nevajadzīgs stress par to, ka skolēni dažreiz nezina, uztraukumā aizmirst vai līdz galam neizprot šķietami vienkāršas lietas,» teic skolotāja no Codes pamatskolas Mairita Ostrovska. Pedagoģe Daira Peltmane piebilst, ka sarežģīti, dažbrīd sīkumaini ir vērtēšanas kritēriji. Arī prasības 8. un 9. klašu audzēkņiem šķiet pārlieku augstas.

Kolēģēm piekrīt Bauskas Valsts ģimnāzijas pasniedzēja, latviešu valodas un literatūras pedagogu metodiskās apvienības vadītāja Vija Cerusa. «Šajā olimpiādē panākumus var gūt bērni, kuriem kultūras un mākslas pasākumu apmeklēšana, grāmatu lasīšana ir dzīvesveids. Nav noslēpums, ka to ne visās ģimenēs spēj īstenot,» «Bauskas Dzīvei» atzīst pedagoģe. Viņa arī piebilst, ka šogad olimpiādes tematika veltīta Raiņa un Aspazijas daiļradei. Pedagogi par šo tēmu uzzinājuši mācību gada sākumā.

Savas zināšanas latviešu valodas un literatūras mācību priekšmetu olimpiādē šogad pārbaudīja 14 astoto un 24 devīto klašu audzēkņi. V. Cerusa piebilst, ka joprojām vērojama ne visai tīkama tendence, ka mācību priekšmetu olimpiādēs vairākkārt piedalās vieni un tie paši audzēkņi. Tas atklāj to, ka ir ļoti nevienmērīgs skolēnu zināšanu, intelektuālās sagatavošanas līmenis. Ir bērni, kuri ir zinoši, ieinteresēti, ar vēlmi papildus strādāt. Turpat līdzās ir skolēni, kuriem dažādu iemeslu dēļ ir ļoti ierobežotas iespējas papildus izglītoties.