Kalna un Plūdoņa ielas krustojumā Bauskā mulsina luksoforu darbība

Bauskā tranzītielu – Kalna un Zaļās – remonts vēl nav pabeigts, tomēr iedzīvotāji ziņo par kļūdām un nepilnībām. Tās konstatētas Kalna un Plūdoņa ielas krustojumā. Te uzstādīti jauni luksofori, kuriem ir citāds darba režīms nekā agrāk.
Šoferus jaunievedums mulsina, speciālisti norāda uz projektētāju nekompetenci vai arī nevēlēšanos detalizēti izvērtēt reālo situāciju.
Braucot no Rīgas puses pa Kalna ielu, iespējams kreisais pagrieziens uz Plūdoņa ielu. Automašīnu vadītāji ieņem kreiso joslu un gaida, kad pretim braucošā transporta plūsma beigsies, lai varētu nogriezties pa kreisi. Luksoforā degot zaļās gaismas signālam, no kalna lejup braucošās mašīnas sāk bremzēt un apstājas. Kreisā pagrieziena veicēju šāds manevrs samulsina. Kamēr šoferis saprot, ka pretim braucošās mašīnas pie zaļās gaismas luksofora signāla tiešām ir apstājušās, zaļo gaismu nomaina sarkanais signāls. Šāda situācija rada lieku stresu, neatvieglo krustojuma šķērsošanu.
Auto apmācības speciālists Imants Geiba skaidro, ka šāds luksoforu darba režīms nav nekas īpašs. Tā tie darbojas citviet Latvijā. Vienīgi Bauskā luksoforus «aizmirsuši» aprīkot ar attiecīgas krāsas signāliem.
Uz luksoforiem, kas regulē satiksmes plūsmu virzienā pa Kalna ielu augšup, virs sarkanās gaismas signāla lampas jāuzstāda vēl viens gaismas signāls. Tas ir sarkanā krusta signāls. Tādējādi braucējiem no Mēmeles puses pa Kalna ielu krustojumā ar Plūdoņa ielu luksoforā būtu četri vertikāli cits zem cita izvietoti gaismas signāli: sarkanā krusta signāls, sarkanais signāls, dzeltenais un apakšā zaļās gaismas signāls.
Šādu kārtību paredz Ceļu satiksmes noteikumi. To 56. punktā par luksoforu signāliem ir norādīts: sarkana krusta signāls uz melna fona informē par to, ka pretim braucošo transportlīdzekļu vadītājiem luksoforā deg aizliedzošais signāls. Iedegoties tam, šoferis, kurš vēlas veikt kreiso pagriezienu uz Plūdoņa ielu, zinātu, ka no kalna braucošajiem transporta līdzekļiem iedegusies sarkanā gaisma. Manevru tad varētu veikt drošāk, nebūtu minstināšanās un stresa.
«Bauskas Dzīve» atgādina, ka decembrī vairāki gājēji izteica neapmierinātību ar nepietiekamo laiku, kas atvēlēts, lai šajā krustojumā šķērsotu Kalna ielu. 12 sekundēs šķērsot četras braukšanas joslas var tikai ļoti raitā solī. Vecāka gadagājuma ļaudīm, vecākiem ar bērniem slidenā laikā ielu droši pāriet nav iespējams. Pašvaldības amatpersonas solīja luksoforu darbības režīmu pārkārtot. Kad īstenos šo solījumu, varbūt var novērst arī citus projekta brāķus.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»