Komentāri: droša braukšana

Aivars Zeltiņš, autobraucējs ar 54 gadu stāžu
Jābrauc apdomīgi
Šoferiem jāpieņem pareizs lēmums, ar kādu ātrumu pārvietoties. Nekas vairāk. Ja nepieciešams, jābrauc 40 km/h. Jānovērtē situācija, jāievēro distance, lai ir vieta un laiks nepieciešamības gadījumā veikt manevru. Kāpēc uz Jelgavas šosejas tika notriekti divi cilvēki? Netika ievērota distance, brauca viens otram pie «dibeniem». Vainot sliktos ceļus ir muļķīgi, tādi pie mums tie bijuši vienmēr. Cilvēks vada auto un pieņem lēmumu.
Zinot mainīgos laikapstākļus, ceļu slikto stāvokli, jāplāno laiks. Jāizbrauc pusstundu, stundu vai vēl agrāk, lai mierīgi bez steigas nonāktu galapunktā.
Mans ieteikums – līdz ar ziemas riepu obligāto aprīkošanu automobilim ieviest atļautā ātruma ierobežošanu līdz 70 km/h. Ziemā dienas ir ļoti īsas, ātri satumst. Lielākā intensitāte uz ceļiem ir no rītiem un vakaros, kad ir tumšs, un ļaut pārvietoties ar tādu pašu ātrumu kā vasarā, kad ir gaišs un gājēji ir labi redzami, man šķiet neloģiski.
Jāievieš bargāki sodi, nevis simtos, bet tūkstošos, nevis 15 diennaktis īslaicīgās aizturēšanas izolatorā, bet 1,5 gadi cietumā. Cilvēkiem nav bijības un respekta, jo, pārkāpjot noteikumus, nekas nav citādāk. Nemainās viņu ikdienas gaitas, netiek izjaukts dzīves ritms, nav sekas cilvēka pārgalvīgajai rīcībai.
Oļģerts Vītoliņš, kājāmgājējs Iecavas novadā
Priekšroka nepalīdzēs
Kājāmgājējiem jāievēro mācība, ko, manuprāt, labi raksturo nesen izlasīts stāsts. Kundzi pie gājēju pārejas aptur vīrietis, un viņa sašutusi saka: «Bet man ir priekšroka!» Kungs atbild: «Diez vai jums palīdzēs, ja uz kapa būs rakstīts «Viņai bija taisnība!»»
Vienmēr pārliecinieties, ka autovadītājs jūs redz un saprot, ko domājat darīt, pirms šķērsot brauktuvi pat pie gājēju pārejas. Šoferis var būt gan noguris, gan sanervozējies, vienkārši nevērīgs vai arī slidena ceļa dēļ nespējīgs nobremzēt. It īpaši tagad, kad ceļi bieži ir slideni, teorētiskā priekšrocība neko nepalīdzēs, ja mašīna pirms gājēju pārejas gluži vienkārši aizslīdēs pa apledojumu.
Jāpievērš uzmanība pašu apaviem. Piemēram, redzētas dāmas uz papēžiem, kas neapstājas pie pārejas tāpēc, ka vienkārši noslīd uz ceļa. Vietām pāreja uz nobrauktuvi ir stāva, un tad gājēji riskē izslīdēt uz ceļa zem garām braucoša auto.
Ļoti svarīgi pašreizējos laika ap-stākļos ir izmantot atstarojošus elementus apģērbā. Sniegputenī reizēm pat apgaismotās ielās redzamība ir ļoti slikta, tad īpaši svarīgi būt pamanāmam.
Saprotošākiem jābūt arī autovadītājiem. Ja gājēju pārejai ātri tuvojas auto, kura šoferis ar vienu roku sarunājoties tur telefonu, ar otru māj, lai eju pāri, tad jārēķinās, ka labāk pagaidīšu, kamēr šis auto apstājas vai pabrauc garām.
Mārtiņš Lagzdiņš, Ceļu satiksmes drošības direkcijas drošas braukšanas eksperts
Trīsreiz garāk
Ikvienam satiksmes dalībniekam jāievēro Ceļu satiksmes noteikumi – vai iet kājām, brauc ar velosipēdu, mopēdu, auto vai jebkuru transportlīdzekli. Tieši tāpat ikvienam satiksmes dalībniekam jāizvērtē savas spējas un prasmes, laika apstākļi, ceļu stāvoklis un to ietekme uz satiksmes drošību vai personisko pārvietošanos. Ja mēs katrs būsim atbildīgi un uzmanīgi, ziema aizritēs droši un patīkami.
Drošas braukšanas pamatā ir laika un ceļa apstākļiem atbilstīgs ātrums un tehniskā kārtībā esošs auto. Riepām jāpievērš īpaša uzmanība, jo tās vienīgās nodrošina auto saķeri ar ceļu. Ziemā būtiski pagarinās bremzēšanas ceļa garums. Piemēram, braucot ar ātrumu 50 km/h, uz sausa seguma vai uz slidena ceļa tas atšķiras pat trīs reizes.
Būtisks ir ne tikai riepu protektora dziļums – ziemas riepām minimālais dziļums ir 4 mm, bet arī riepu vecums. Ieteicams neizmantot riepas, kas vecākas par pieciem sešiem gadiem, jo laika gaitā gumija zaudē savas īpašības. Riepas ražošanas laiks norādīts uz katras riepas ārējās malas. Lai panāktu labāku saķeri, kas atbilst noteikumiem, uz vienas auto ass jābūt vienādām riepām. Jāņem vērā arī tas, ka vienam auto vienlaikus nedrīkst būt radžotas un neradžotas riepas.
Gājējiem diennakts tumšajā laikā jābūt uzvilktai atstarojošai vestei vai apģērbam ar atstarojošiem elementiem.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»