BauskasDzive.lv ARHĪVS

Komentāri: Mūsas tiltu atklās 11. novembrī

«Bauskas Dzīve»

2014. gada 7. novembris 00:00

82
Komentāri: Mūsas tiltu atklās 11. novembrī

Kā vērtējat jauno tiltu Bauskā, tā piemērotību gājējiem un braucējiem?

Galvenais ieguvums – drošība
ALEKSANDRS SIDORČIKS, VALSTS POLICIJAS BAUSKAS IECIRKŅA VECĀKAIS INSPEKTORS:
Mūsas jaunajam tiltam no drošības aspekta lielākais ieguvums ir rotācijas apļi abos upes krastos. To varu apgalvot, redzot, kā pāris gadu laikā uzlabojusies satiksmes drošība aplī upes kreisajā krastā. Pirms tam šajā krustojumā avārijas bija ļoti bieža parādība. Kopš te ir kustība pa apli, konstatēti vien daži ceļu satiksmes negadījumi.
Nedrošs šoferiem bija arī upes labais krasts, kur līkums uz Uzvaras ielu bija grūti pārredzams. Vadītājiem negribas piebremzēt, te bieži vien daudzi brauca pārgalvīgi, izraisot avārijas situācijas. Aplis upes labajā krastā liks šoferiem stūrēt lēnāk, tātad tas arī būs drošāk. Ja kāds teic, ka šo apļu izbraukšana rada neērtības, visu satiksmes dalībnieku, tostarp arī gājēju, drošība ir pirmajā vietā. Apgrūtinoša bija izbraukšana no Brīvības bulvāra, tagad kustība pa apli šo manevru ļauj veikt daudz drošāk.
Stāvlaukums pie kafejnīcas ir sakārtots, transporta līdzekļu izvietošana organizēta tā, ka te vairs nevar novietot automobiļus haotiski. Par gājēju drošību gādā iezīmētās pārejas, apgaismojums virs tām. Ir prieks, ka Bauskā tapis ērts, glīti sakopts un drošs objekts.

Ērts kājāmgājējiem
APOLONIJA TARASĒVIČA, PENSIONĀRE, ZIEDOŅU IELAS IEDZĪVOTĀJA:
Vecais tilts 56 gadu garumā bija nolietojies. Labi atceros tā būvniecību, jo tajā piedalījās mans vīrs. No vecā tilta koka konstrukcijām 1958. gadā uzcēla mūsu māju Ziedoņu ielā. Tagad no sava namiņa varēju vērot, kā strādnieki apzinīgi dara savu darbu jaunā tilta celtniecībā.
Atminos, ka remontu laikā daudziem bija bail šķērsot pagaidu tiltu, man gan ne. Kad smagās mašīnas brauca, tad tilts vibrēja un tā radītās skaņas traucēja tuvumā dzīvojošajiem. Tomēr tas lielākoties notika pa dienu, tāpēc šādas neērtības es nesaucu par problēmām. Arī tagad Bauskā daudzus neapmierina ceļu remonti, bet par galarezultātu priecājas visi. Vajag būt pacietīgākiem.
Vidēji divas reizes nedēļā šķērsoju tiltu. Eju uz veikalu vai baznīcu pilsētā. Uzskatu, ka tas ir kvalitatīvi uzcelts – brauktuves ir labākas un ietves platākas un kājāmgājējiem piemērotākas. Tur pietiek vietas arī velosipēdistiem. Redzu, ka tiltu izmanto daudz autovadītāju un arī kājāmgājēju. Atšķirībā no iepriekšējā tilta, šim ir izveidots jauks skatu laukumiņš. Tur var apstāties un nofotografēties ar pili fonā.
Priecājos, ka būvnieki sakopa arī upes krastu, ko bija izbraukājuši ar smago tehniku. Tagad visi brikšņi ir iztīrīti, zeme nolīdzināta, nozāģētas arī divas vecas ābeles un iesēta zālīte. Pavasarī būs skaisti. Galvenais, lai novada dome turpina rūpēties par šo teritoriju.

Sekmēs reģiona attīstību
Ilze Tijone, Bauskas novada pašvaldības Attīstības un plānošanas nodaļas vadītāja:
Mūsas tilta rekonstrukcijas tehnisko projektu 2008. gadā pēc akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» pasūtījuma sagatavoja SIA «Projekts3». Pašvaldība projektu sadalīja vairākās kārtās un darbus veica divos posmos.
Ja atceramies, vecā tilta kopējais platums bija 10,75 metri, jaunais ir 15 metrus plats. Platāka ir brauktuve, ietves. Satiksmes dalībnieku drošību uzlabo gan margas, gan aizsargbarjeras. Nozīmīgs satiksmes organizācijas elements ir apļi abos tilta galos. Eiropas valstīs tie ir plaši izplatīti, jo kalpo kā viens no satiksmes lēnināšanas līdzekļiem drošākai braukšanai.
Izstrādājot projektu, tika apspriesti četri ielu pieslēgumu risinājuma veidi. Tagadējo versiju atzina par labāko.
Lai vērtētu projekta būtiskāko riska faktoru ietekmi uz ekonomiskajiem rādītājiem, pētījām riskus, investīcijas, ikdienas un periodiskās uzturēšanas, satiksmes dalībnieku laika, autokilometra un ceļu satiksmes negadījumu izmaksas. Secinājums – objekts pozitīvi ietekmēs kopējo reģiona attīstību. Tas ļauj optimistiskāk vērtēt arī finansiālos ieguldījumus. Pašvaldības aizņēmums 1,2 miljonu eiro vērtībā Valsts kasē noslēgts uz 30 gadiem ar likmi, kas mazāka par vienu procentu gadā.