BauskasDzive.lv ARHĪVS

Tilts pār Mūsu ir uzcelts

Vilnis Auzāns

2014. gada 20. oktobris 00:00

136
Tilts pār Mūsu ir uzcelts

Jaunais tilts pār Mūsu Bauskā ir uzbūvēts, celtnieki nedēļas nogalē beidza sakārtot apkārtni, aizvāc darba vagoniņus.

Piektdien, 17. oktobrī, Bauskas novada domes amatpersonas kopā ar citiem atbildīgajiem darbiniekiem veica objekta vizuālo apskati.
Oficiālais nodošanas termiņš ir 20. oktobris, bet dažādu dokumentu saskaņošana un parakstīšana notiks ilgākā laikā. Novada dome iecerējusi svinīgo tilta atklāšanu rīkot 11. novembrī – Lāčplēša dienā. Taču celtnieki pamazām sāk aizvest tehniku, sakārtot teritoriju, steidz paveikt pēdējos sīkos darbiņus. SIA «Tilts» valdes loceklis Artjoms Gridņevs «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, ka uzņēmumam šis objekts grūtības nav sagādājis: «Mūsu pieredze ļāva darbus veikt laikus, īpašu problēmu nebija.»

Labvēlīgi apstākļi

Vairāk par paveikto «Bauskas Dzīvei» pastāstīja SIA «Tilts» būvdarbu vadītāja palīgs, atbildīgais par pievedceļiem Jānis Ružello. Viņš atzina, ka darbs objektā ritējis bez īpašiem starpgadījumiem. Celtniekiem labvēlīgi bijuši laika apstākļi, tie nav radījuši papildu darbus vai izdevumus. Pagājusī ziema, kā arī šī gada pavasaris tilta būvētājus ir saudzējuši. «Būtībā mēs uzbūvējām divus tiltus: vienu pagaidu, otru īsto. Bija satraukums, kā pavasara palus izturēs pagaidu tilts, bet viss bija veiksmīgi. Atbildīgs brīdis bija nesošo siju uzbīdīšana, kas arī ritēja bez starpgadījumiem,» darbu norisi raksturo J. Ružello.

Speciālists atceras divus īpašus atgadījumus. Norokot zemes kārtu labā krasta apļa izbūves vietā, uziets cilvēka skelets. Pēcāk speciālistiem veicot ekspertīzes, konstatēts, ka tas, visticamāk, ir kāds Otrajā pasaules karā kritušais. Codes pagastā izberot zemi, kas vesta no upes balstu teritorijas, konstatēts, ka kravā ir nesprādzis karalaika lādiņš. Talkā nācies saukt sapierus.

Runājot par grūtībām, J. Ružello atceras, ka pirmajās dienās smagi gājis ar satiksmes regulēšanu pa pagaidu tiltu. Taču drīz vien braucēji pieraduši pie jaunās kārtības. Būvētājiem pagaidu tilts nodrošinājis darbam labvēlīgus apstākļus, tas ļāvis iekļauties līgumā noteiktajos termiņos. Aizkavēšanās bijusi ar jaunā tilta slogošanu, ko laika apstākļu dēļ pārcēla par nedēļu vēlāk. Taču celtnieki darbus pabeidza laikus.

Pozitīvs vērtējums
Apskatot jauno objektu, pašvaldības amatpersonām būtisku iebildumu nebija. Par būvnieku veikumu izskanēja pozitīvs vērtējums. Vienmēr ir kādas nianses, kuras varēja izpildīt citādāk, iespējams, labāk. Būvvaldes vadītāja Dace Putna «Bauskas Dzīvei» pastāstīja, ka projekts tapis pirms ilga laika. To izstrādājot tagad, dažas lietas veidotu citādāk. Piemēram, automobiļu stāvlaukumu Mūsas labajā krastā varēja projektēt, vairāk domājot par tūristu autobusu ērtībām. Gaismas ķermeņiem un margām varēja būt citādāki risinājumi, taču katra detaļa rada papildu izmaksas.

Diskusijas sanākušo vidū izvērsās par ceļa norādi, kas uzstādīta Mūsas labā krasta aplī. Izbraucot no apļa uz Eleju, ceļa zīme nepārprotami norāda virzienu uz Bauskas pili. Būvnieki gan to negrib atzīt, skaidrojot, ka visas zīmes uzstādītas atbilstīgi satiksmes noteikumiem un to izvietošana saskaņota ar atbildīgajām institūcijām. «Viss izdarīts atbilstīgi projektam un standartiem. Lai gan kā šoferis, pēc loģikas spriežot, es zīmi veidotu nedaudz citādāku. Bultiņas virziens varēja būt ne tik izteikti pa labi, bet ieslīpi, tā kā tas ir dabā. Taču mēs esam izpildītāji, strādājam, respektējot saskaņotos dokumentus,» norādīja J. Ružello.

Līgums ar SIA «Tilts» 2013. gada aprīlī noslēgts par 2,8 miljoniem latu jeb nepilniem četriem miljoniem eiro bez PVN. Darbus firma apņēmās veikt 17 mēnešos, kas arī izdarīts. Paredzams, ka būvnieki teritorijā būs vēl šodien un rīt. No Mūsas kreisā krasta apļa var nogriezties uz Uzvaru, nebraucot pa apvedceļu.

UZZIŅAI


Tilta būvē vidēji dienā strādāja 25 – 30 cilvēku. Jūnijā un jūlijā objektā bija maksimālais strādājošo skaits – 60 darbinieku.

Tilta būves laikā pārvietoti aptuveni 15 000 kubikmetru zemes.

Objektā izlietoti 2800 kubikmetru betona, 310 tonnas armatūras. 

Asfalts ieklāts 5210 kvadrātmetru platībā.

Tilta brauktuvju aizsargbarjeru kopīgais garums ir 420 metru, gājēju margas uzstādītas 700 metru garumā.

Tilta kopējais garums ir 115 metri, brauktuves platums ir deviņi metri. Ietves ar veloceliņu platums ir 2,9 metri, otras ietves platums – 2,4 metri. Tilta kopējais platums ir 14,5 metri.

Tilta balstu augstums ir 11 – 12 metru. Nesošo siju augstums ir 2,3 metri.

Projekta «Tranzītielu sakārtošana Bauskā» kopējās izmaksas:  EUR 4 947 588,80;

ERAF finansējums:  EUR 3 367 934,23;

Valsts budžeta dotācija:  EUR 105 394,32;

Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums: EUR 1 210 863,71.