BauskasDzive.lv ARHĪVS

Vismazāk viesnīcu ir Zemgales reģionā

LETA

2014. gada 15. augusts 10:56

181
Vismazāk viesnīcu ir Zemgales reģionā

Vismazākais viesmīlības jomā strādājošo uzņēmumu skaits reģistrēts Zemgalē, proti, 6%, kas savā ziņā izskaidrojams ar Rīgas klātbūtni, liecina «Lursoft» apkopotie dati.

Centrālās statistikas pārvaldes publicētie dati rāda, ka aizvadītajā gadā no kopējā ārvalstu viesu skaita 83,2% uzņemti Rīgā, 7,7% Jūrmalā un 1,2% Liepājā. Arī Latvijas ceļotāju vidū populārākais nakšņošanas galamērķis bijusi Rīga (28%), aiz kuras ar 9,1% seko Jūrmala un 9% Liepāja.

Ņemot vērā ceļotāju biežāk izvēlētos galamērķus, vairāk nekā puse jeb 60,5% no visiem viesnīcu nozarē strādājošajiem uzņēmumiem reģistrēti Rīgā un tās apkārtnē, aiz kuras ar 14,6% seko Kurzeme.

Lai arī vasaras tūrisma sezonas laikā reģionu viesnīcām izdodas piesaistīt tūristus un nodrošināt savu izdzīvošanu, Skrundas muižas valdes priekšsēdētājs Edgars Vizulis norāda, ka tūrisma objekts Latvijas laukos noteikti nav investīcija, kura ļoti ātri atmaksāsies, tādēļ ir kārtīgi jāpārdomā, vai ir vērts šādā uzņēmējdarbībā iesaistīties.

"Tūrisma nozarē ir izteikta sezonalitāte, ziemas mēnešos ir vairākkārt mazāks apgrozījums nekā vasaras periodā, taču jārēķinās, ka arī ziemā objekts ir jāuztur, darbiniekiem ir jāmaksā algas, nodokļi, jāiepērk produkti. Un arī šajos tukšajos mēnešos sniegtais pakalpojums ir jāsniedz tieši tikpat labā līmenī kā vasaras sezonā, tādēļ bieži vien daļa no vasaras ieņēmumiem ir jānovirza uzturēšanas izmaksām nesezonas periodā," skaidroja Vizulis.

Viņš arī piebilst, ka, darbojoties sezonāli, uzņēmumam būs lielas problēmas ar kvalificētu darbaspēju, jo, ja darbinieki nepieciešami tikai uz dažiem mēnešiem gadā, tie parasti mainās katru sezonu, un šis faktors savukārt var negatīvi ietekmēt servisa līmeni kopumā, jo ir jāiegulda liels darbs un resursi darbā ar personālu, apmācībām, lai apkalpošanas līmenis būtu pietiekoši labs.

Apskatot, kā ar nozares attīstību sekmējas Latvijas lielākajās pilsētās, jānorāda, ka deviņās valsts nozīmes pilsētās koncentrēta puse no visiem viesnīcu jomas uzņēmumiem. Protams, kā ierasts, lielākā daļa jeb 37,36% no visiem valstī reģistrētajiem viesu izmitināšanas nozarē strādājošajiem uzņēmumiem reģistrēti galvaspilsētā, aiz kuras ar 4,07% seko Jūrmala, bet ar 3,25% Liepāja.

To, ka lielajās pilsētās esošajām viesnīcām ir daudzkārt vieglāk piesaistīt tūristus, apstiprina arī Vizulis, kura vadītā Skrundas muiža atrodas Kurzemē, Ventas krastā.

"Skrundā ir vien 3000 iedzīvotāju, kas nozīmē, ka mums kā uzņēmumam, kas sniedz tūrisma un ēdināšanas pakalpojumus, vietējā pilsēta sniedz mazu pienesumu klientu piesaistei, tādēļ jākoncentrējas uz viesiem no citām Latvijas pilsētām un pārdomāti jāorganizē savas reklāmas aktivitātes viesu piesaistei," stāsta Skrundas muižas valdes priekšsēdētājs.

Viņš piebilda, ka Skrundas muižas pozitīvais aspekts ir tas, ka viesnīca atrodas Rīgas-Liepājas šosejas malā, kas ir viens no noslogotākajiem maršrutiem Latvijā, taču tajā pat laikā viesus no citām valstīm Skrundas muižai piesaistīt ir ļoti sarežģīti, jo tieša reklāmas kampaņa būtu pārāk dārga un diez vai pietiekoši efektīva viesnīcai Latvijas lauku reģionā.

Pēc Edgara Vizuļa domām, labākā reklāma ir labas atsauksmes no viesiem, kas viesnīcā reiz jau bijuši, kā arī aktīvi tiek izmantoti dažādu aģentu pakalpojumi un trešās puses, lai uzlabotu pārdošanas rezultātus.