«Balticovo» plāno aktīvāk pievērsties eksportam

Olu ražotājs AS «Balticovo» turpmāk koncentrēsies uz izdevīgākajiem eksporta tirgiem, mēģinot ielauzties Lielbritānijas «Marks & Spencer» un Polijas «Tesco» tīklos, īpaši izbūvējot melanžas cehu pusotra miljona latu vērtībā, kā arī izvēršot intensīvu tirdzniecību Zviedrijā un Vācijā, informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Arnis Veinbergs, šodien ziņo biznesa portāls nozare.lv .Veinbergs atzina, ka patlaban uzņēmums eksportē aptuveni 70% produkcijas, un tiek darīts viss, lai pētītu tirgus iespējas un reaģētu uz izdevīgāko pieprasījumu. "Šogad investējām pusotru miljonu latu jauna melanžas ceha būvē, kas veidots atbilstoši mazumtirgotāja "Marks & Spencer" prasībām un vienā maiņā spēj apstrādāt līdz miljonam olu. Melanža jeb olas bez čaumalām ir augošs tirgus Eiropā, tādēļ jaunā ceha produkcija būs paredzēta tikai eksportam lielajiem klientiem. Patlaban grūti pateikt, kad investīcijas atmaksāsies, tomēr speciālisti rūpīgi pēta izdevīgākos tirgus un jebkurā brīdī spēsim pārdalīt eksporta daļas, reaģējot uz pieprasījumu no tās vai citas valsts". "Balticovo" vadītājs norādīja, ka lielākais šķērslis iekļūšanai lielākajos tirdzniecības tīklos ir protekcionisms. "Lai iekļūtu Polijas "Tesco", jāspēj nodrošināt trīs miljonus nedēļā. To varam, taču, tiklīdz runājam ar konkrētiem Polijas tirgotājiem, tūlīt saskaramies ar ļoti spēcīgu protekcionismu. Tas pats vērojams arī Somijā un Zviedrijā, kur tirgū vienmēr tiek dota priekšroka savējiem. Polijas tirgus ir ļoti izdevīgs cenu, atrašanās vietas un lieluma dēļ, un tajā iekļūsim agrāk vai vēlāk, taču tas ir ļoti laikietilpīgs process," sacīja Veinbergs. Viņš norādīja, ka "Balticovo" sevi definē kā kvalitatīvas produkcijas ražotāju un sadarbības partneri, kas spēj elastīgi reaģēt uz jebkuru klienta prasību vai pat kaprīzi. "Piemēram, Zviedrijas tirgū pieprasa vārītas olas bez čaumalas, kas safasētas četrkantīgos spainīšos. Tātad jāatrod spainīši un jāpielāgo iekārta, kas spēj tos piepildīt, un to izdarīsim. Vācijā pieprasa pirmā numura olas, ko dējušas brīvā dabā turētas vistas. Pagaidām viss neiet raiti sadarbībā ar vietējiem zemniekiem, tādēļ apsveram iespēju paši izveidot fermu. Augošs tirgus ir omlešu masai, ko pieprasa Igaunijā, Lietuvā, Vācijā, Polijā, Somijā, Zviedrijā. Strādājam bez starpniekiem, tiešā veidā sadarbojoties ar restorāniem, kafejnīcām, kruīza kuģiem, piegādājot viņiem tieši tādu produkciju, kāda ir pasūtīta." "Nesūdzamies, ka pārdot ir grūti, jo apzināmies, ka katra veikala tīklam ir savi spēles noteikumi, kurus mēģinām saprast un atbilstīgi tiem spēlēt. Tomēr no biznesa viedokļa svarīgi diversificēt visus riskus, tādēļ cenšamies būt visos apkārtējos tirgos," sacīja "Balticovo" vadītājs.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»