BauskasDzive.lv ARHĪVS

Pasažieri turpina ziņot par nedienām ar «Sabiedrisko autobusu»

Vilnis Auzāns

2014. gada 15. janvāris 14:23

1882
Pasažieri turpina ziņot par nedienām ar «Sabiedrisko autobusu»

SIA «Sabiedriskais autobuss» (SA) pasažieri turpina informēt «Bauskas Dzīvi» par vērojumiem, piedzīvoto šī pārvadātāja autobusos. Šī gada pirmajās divās nedēļās diemžēl neesam saņēmuši nevienu pozitīvu firmas vai uzraugošās institūcijas, valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD), darba vērtējumu.

Līdzjūtību baušķeniekiem par piedzīvoto reisā Rīga–Bauska izsaka cēsniece Maira Pinka. Viņa SA pakalpojumus izmantojusi reisos Bauska–Rīga 11. janvārī plkst. 7.20 un Rīga–Bauska 13. janvārī plkst. 10.10.

Rīta reisā uz Rīgu braucēji pamatīgi nosaluši, jo autobusā visa ceļa garumā neesot tikusi ieslēgta apkure. Vaicājot par to, šoferis Rīgā atbildējis, ka varot braukt ar mazajiem autobusiem, tajos būšot siltāk.

Braucot no Rīgas, pasažiere vērojusi autobusa salonu. Mīksto sēdekļu apvalki bija nodiluši un netīri. Rokturi aplauzti, sēdekļi izvietoti tik tuvu, ka ceļi spiežas priekšējā solā. Palodzes bija tīras tikai tur, kur pasažieri tās noslaucījuši ar piedurknēm. Atkritumu tvertne bija līdz augšai pilna. No vidējām durvīm pūta vējš. Arī grīda slotu un lupatu nebija redzējusi.

Punktu visam pielika kādas pasažieres sliktā dūša un izvemšanās uz grīdas autobusa priekšējā daļā. Iebraucot Bauskā, pasažieri uzrunājuši vadītāju, lai atver vidējās durvis. Šoferis to neesot izdarījis. Uz pasažieru sašutumu viņš reaģēja, sakot, ka ne jau viņš autobusu pievēmis.

«Bauska ir mana bērnības pilsēta, šeit beidzu skolu, te mīt mani radi. Pašlaik dzīvoju Cēsīs, bieži nākas braukt uz Rīgu. Šos reisus apkalpo firma «CATA». Autobusi ir tīri, silti, un ērti, vadītāji ir laipni un atsaucīgi. Ar notiekošo Bauskas reisā to nevar pat salīdzināt. Izsaku līdzjūtību baušķeniekiem,» raksta M. Pinka.

Par nedienām SA autobusos Alise Kalniņa decembra otrajā pusē informēja ATD. Janvāra vidū viņa saņēma atbildi. «Tajā nekas nav skaidrots, kādēļ šāda neapmierinoša situācija pasažieru pārvadājumos radusies. Atbildē ir tikai solījumi par paveikto un iespējamo pakalpojuma kvalitātes uzlabošanos,» «Bauskas Dzīvei» raksta A. Kalniņa. Viņa uzskata šo atbildi par formālu, jo tajā nav pārvadātāja darbības vērtējuma.

Vēstulē direkcijai A. Kalniņa stāstīja par piedzīvoto Bauskas–Rīgas maršrutos decembrī. 13. decembrī plkst. 14.30 no Rīgas mazas ietilpības autobusā šoferis tirgojis biļetes, lai gan skaidri bijis redzams, ka pasažieru skaits pārsniedz visas iespējamās normas. Turklāt autobusā nav bijis nedz rokturu, nedz stieņu, kur braucējiem turēties.

Citā reizē, 15. decembrī plkst. 17.30, autobuss no Bauskas ceļā uz Rīgu salūza. Īpašu satraukumu tas radījis pieaugušajos, kuri Iecavā nav varējuši sagaidīt nepilngadīgo pasažieri. Arī šīs situācijas izvērtējuma ATD atbildē trūkst. A. Kalniņa pauž sapratni, kādu reizi tā var gadīties ikvienam transporta līdzeklim. Diemžēl SA autobusos tā esot kļuvusi teju par normu. «Uzskatu, ka šī ir sistemātiska un pazemojoša SA ņirgāšanās par pasažieriem,» vēstulē raksta A. Kalniņa.

ATD pārstāves Sandras Maļuhas atbildē norādīts, ka kopš 6. janvāra norīkoti papildreisi maršrutā Bauska–Iecava. Tādējādi tikšos mazināta problēma ar pārpildītajiem autobusiem. Turklāt SA vadība esot veikusi pārrunas ar autobusu vadītājiem. Tiek un tiks pārplānotas un koriģētas reisu izlaides, tuvinot tās pasažieru plūsmas apjomam. Mazais autobuss ar 29 sēdvietām norīkots maršrutā Bauska–Dobele.