Autotransporta direkcija: Starp Rīgu un Bausku notiek 66 reisi; jāveic uzlabojumi autobusu ietilpībā

Valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) uzskata, ka pašvaldības
izklāstā saistībā ar tikšanos par pakalpojumu kvalitāti maršrutā Rīga-Bauska-Rīga
kā kritika tiek minēta novecojusi informācija, - šajā maršrutā vairāki
uzlabojumi jau veikti, bet atlicis risināt problēmu ar vietu skaitu
autobusā.
ATD komunikācijas speciāliste Sandra Maļuha pastāstīja, ka pretenzijas par neizsniegtām braukšanas biļetēm un
nepamatotu atlaižu piemērošanu tika saņemtas jau labu laiku iepriekš un
pārvadātājs - SIA "Sabiedriskais autobuss" - pēdējo mēnešu laikā,
reaģējot uz saņemtajām sūdzībām par biļešu tirdzniecības pārkāpumiem, ir
veicis pasākumu kopumu, lai risinātu radušos problēmu.
"Rezultātā no darba atbrīvoti trīs biļešu tirdzniecības pārkāpumos pieķertie šoferi, bet autobusos uzstādītas videonovērošanas kameras, kas palīdz uzņēmuma vadībai kontrolēt autobusu salonos notiekošo. Situācija biļešu tirdzniecības noteikumu ievērošanā ir manāmi uzlabojusies," informēja Maļuha.
Saistībā ar SIA "Sabiedriskais autobuss" valdes locekļa Vitālija Komara ATD, pārvadātāja un pašvaldības tikšanās reizē teikto par papildu reisu ATD pārstāve precizēja, ka patiesībā runa ir par sešiem reisiem dienā (pa trim katrā virzienā), ko ATD atklāja šā gada 20.maijā pēc tikšanās ar Bauskas pārstāvjiem aprīlī laikraksta "Bauskas Dzīve" redakcijā. Seši jaunatklātie reisi kursēja visu vasaru eksperimentālā kārtā, pēc tam tie iekļauti maršruta Rīga-Bauska pamatsarakstā. Tādējādi patlaban katru darba dienu maršrutā Rīga-Bauska-Rīga notiek vidēji 66 reisi dienā (abos virzienos).
Viņa uzsvēra, ka daudzi pašvaldības uzskaitītie trūkumi jau esot novērsti. Pēc aprīlī Bauskā notikušās diskusijas maršrutā Rīga-Bauska-Rīga tika veikti vairāki uzlabojumi - 20.maijā atklāti seši eksperimentālie reisi, kuri augusta beigās iekļauti maršruta pamatsarakstā, izskausta negodīgo šoferu prakse neizsniegt biļetes vai izsniegt maksājošiem pasažieriem "nulles" biļetes, mazas ietilpības autobusi pēc iespējas tiek nomainīti pret lielākas ietilpības autobusiem, arī rezerves autobuss ir lielas ietilpības.
Autobusu sarakstos pieturās ar zvaigznīti atzīmēts, kad izlaidē paredzēts lielas un kad mazas ietilpības autobuss, lai pasažieri varētu plānot savu pārvietošanos, ja nepieciešams pārvadāt bērnu ratus, pasažieri riteņkrēslā vai liela izmēra bagāžu. Šo iniciatīvu atzinīgi novērtēja Iecavas novada domes pārstāvji, pauda Maļuha.
Viņa atzina, ka tehnisku iemeslu dēļ autobusu izlaide var neatbilst sarakstā norādītajam, tādēļ vislabāk par autobusa ietilpību pārliecināties, zvanot pārvadātājam pa tālruni 67294888. Tāpat, lai efektīvāk kontrolētu šoferu darbu un varētu objektīvāk izvērtēt ienākošās sūdzības, pārvadātājs autobusus aprīkojis ar videonovērošanas kamerām.
"Pārvadātājs ir ieguldījis patiešām lielu darbu pakalpojuma kvalitātes uzlabošanā. Vienīgais aspekts, pie kura vēl iespējams strādāt pieejamā finansējuma ietvaros, ir precīzāka autobusu ietilpības plānošana atbilstoši pasažieru plūsmai. Lai mazinātu gadījumus, kad autobusu ietilpība ir neatbilstoša pieprasījumam, Bauskas un Iecavas novada domes pārstāvji piekrita apkopot un nosūtīt ierosinājumus par reisiem, kuros nepieciešams nosūtīt tieši lielas ietilpības transportlīdzekli," skaidroja ATD pārstāve.
Trijos no 18 Bauskas maršrutā strādājošiem autobusiem nav paredzētas stāvvietas, jo tajos salons nav aprīkots ar rokturiem, tāpēc gan pārvadātājs, gan ATD aicina pasažierus neriskēt un sagaidīt nākamo autobusu, un augsta pieprasījuma stundās tie kursējot vidēji ik pa 15-20 minūtēm. Komars pēdējās tikšanās reizē apņēmies atkārtoti instruēt savus šoferus par satiksmes drošību un pasažieru neuzņemšanu stāvvietās, ja transportlīdzeklis tam nav paredzēts, informēja Maļuha.
Kā liecina sociālajos tīklos un portālu forumos pieejamā informācija, iedzīvotāji joprojām sūdzas par vietu nepietiekamību autobusos, novēroja LETA. Piemēram, kādā vietnē Iecavas iedzīvotājs paudis - ja Bauskā cilvēki vēl varot cerēt uz nākamo autobusu, tad Iecavā visi pilnie autobusi braucot garām, īpaši vakara reisos, un nākamo varot arī nesagaidīt.
ATD pārstāve apstiprināja, ka vēl jārisina autobusu ietilpības jautājums, ko vajadzētu vēl vairāk tuvināt faktiskajai situācijai, nenoliedzot, ka vēl joprojām ir gadījumi, kad visi braukt gribētāji netiek autobusā. Jāatzīmē gan, ka gadījumu, kad visi braukt gribētāji netiekot autobusā, esot ievērojami mazāk, kopš pārvadātājs - SIA "Sabiedriskais autobuss" - ieviesis sešus jaunus reisus.
"Gaidām Bauskas un Iecavas novada domes pārstāvju apkopotos datus par to, kuros reisos ir īpaši nepieciešami lielie autobusi. Šo informāciju nodosim pārvadātājam un centīsimies šīs vēlmes iestrādāt autobusu izlaidē," pauda Maļuha.
Bauskas novada pašvaldībā aģentūrai LETA skaidroja, ka atšķirībā no citiem reģioniem Bauskas virzienā no Rīgas nav pieejami vilcieni, kas, piemēram, pieejami Tukuma vai Jelgavas virzienā. Jelgavas pilsētas pašvaldība noskaidrojusi, ka Rīgā strādā 13 068 Jelgavas iedzīvotāji. Bauskas novada un Iecavas novada pašvaldībās aģentūrai LETA skaidroja, ka šādu datu šīm pašvaldībām neesot un līdz šim tas nav noskaidrots.
Kā ziņots, pagājušajā nedēļā Bauskas
novada pašvaldībā notika diskusija starp pašvaldību, valsts SIA
"Autotransporta direkcija" (ATD) un SIA "Sabiedriskais autobuss"
pārstāvjiem par pakalpojumu kvalitāti reisā Bauska-Rīga-Bauska,
kurā puses vienojušās, ka pašvaldība veiks aptauju un iesniegs
priekšlikumus par uzlabojumiem, kurus ATD sola ņemt vērā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»