Baušķenieku prasības uzskata par tendenciozām

Pasažieru pārvadātāja SIA «Sabiedriskais autobuss» (SA) 15. novembrī neveica trīs reisus Bauskas–Rīgas maršrutā. Uz Rīgu nebija autobusu plkst. 8.30 un 16.20, no galvaspilsētas neizbrauca autobuss plkst. 10.10. Tajā dienā kavējās autobuss uz Rīgu plkst. 8.10, reisā plkst. 9 lielas ietilpības autobusa vietā devās mazais.
Konstatēts, ka starp reisiem šoferiem dažreiz ir desmit, pat piecu minūšu intervāls. Tādējādi vadītājam liegta iespēja atvilkt elpu, ja gadās nedaudz aizkavēties, nav iespējams laikus doties atceļā. Novembra sākumā visos autobusos joprojām nebija uzstādītas videonovērošanas kameras. Par šīm, arī citām pasažieru iebildēm «Bauskas Dzīve» informēja pārvadātāju, kā arī atbildīgo institūciju – valsts SIA «Autotransporta direkcija» (ATD).
«Bauskas Dzīvei» ATD viedokli pauda komunikācijas speciāliste Sandra Maļuha.
Citur – bez iebildumiem
Izvērstā atbildē ATD izsaka aizdomas par baušķenieku iebildumu tendenciozitāti. SA nodrošina pasažieru pārvadājumus vēl 23 starppilsētu maršrutos, par kuriem netiek saņemtas sūdzības. Turklāt ATD veiktajās pārbaudēs maršrutā Rīga–Bauska oktobrī un novembrī nav konstatēti sūdzībās minētie pārkāpumi.
ATD saņēmusi SA apstiprinājumu, ka 15. novembrī atcelti trīs reisi. Autobusam konstatētas tehniskas problēmas, tādēļ drošības apsvērumu dēļ nolemts reisus atcelt. Rezerves autobusam tajā dienā tika veikta tehniskā apkope. To, ka, vienam autobusam izejot no aprites, uzņēmumam nav pietiekamu rezervju pakalpojuma nodrošināšanai, ATD neuzskata par trūkumu.
Līgums starp ATD un SA paredz, ka pārvadātājs mēneša laikā attaisnojošu iemeslu dēļ drīkst neizpildīt līdz diviem procentiem reisu. Oktobrī, piemēram, tehnisku iemeslu dēļ nebija divu no 1980 pa-sūtītajiem reisiem, kas ir 0,1 procents. SA nodrošina aptuveni
66 reisus dienā maršrutā Rīga–Bauska. Ja arī kāds reiss izlaists, līdz nākamajam nav ilgi jāgaida.
Grafiks koriģēts
ATD atzīst, ka SA šoferu grafikā starp reisiem bijušas atvēlētas vien piecas minūtes. Taču kopš septembra autobusu kustības saraksts ir koriģēts. «Bauskas Dzīve» Bauskas autoostā noskaidroja, ka šis apgalvojums nav patiess. Korekcijas šoferu darba grafikā, lai novērstu piecu minūšu intervālu starp reisiem, izdarītas tikai 20. novembrī, bet desmit minūšu intervāls starp dažiem reisiem joprojām saglabājas.
Desmit minūtēs
Arī desmit minūšu intervāls nav pietiekams. Pasažieru izkāpšana var aizņemt līdz pat trim minūtēm. Šoferim jāpārskata salons, jādodas pie dispečeriem pēc dokumentiem. Tad no izkāpšanas platformas jāpārbrauc uz iekāpšanas platformu. To pagūt ir sarežģīti, ja vēl ir jāizmanto labierīcības. Ņemot vērā satiksmes intensitāti uz ceļa A7 un liedzot šoferiem nepieciešamo atelpu, tas var apdraudēt pasažieru drošību.
ATD skaidro, ka darba un atpūtas laika režīms šoferim paredz pēc 4,5 stundu darba ieturēt 45 minūšu pārtraukumu. Tādējādi šoferis var izbraukt trīs reisus maršrutā Rīga–Bauska bez atpūtas.
Jāpalielina intervāls
ATD piebilst, ka autobusu kustības saraksts ir izstrādāts tā, lai nodrošinātu pēc iespējas vairāk reisu, iesaistot arī mazas ietilpības autobusus. Ja baušķenieki vēlas braukt tikai ar lieliem autobusiem, jāmaina saraksti un jāliek 40 minūšu intervāls starp jebkuriem diviem reisiem, arī no rīta.
SA apstiprina, ka viens autobuss nebija aprīkots ar videonovērošanas kameru. Piegādātājs nav nodrošinājis pieprasīto skaitu – šim autobusam kamera uzstādīta vēlāk.
Jāgaida līdz 2015. gadam
«Bauskas Dzīve» interesējās, kad tiks izsludināts ATD solītais jaunais konkurss par pakalpojumu sniegšanu Bauskas–Rīgas līnijā. Direkcija skaidro, ka patlaban vēl tiekot izstrādāts konkursa nolikums.
Nākamā gada sākumā paredzēts izveidot Sabiedriskā transporta padomi, kuras uzdevums būs plānot starppilsētu un vietējās nozīmes vienotu maršrutu tīklu. Tai būs jālemj par turpmāko konkursu lotē «Centrs-1». Patlaban līgums ar SA par sabiedriskā transporta pakalpojumu snieg-šanu ir līdz tiesvedības beigām vai jauna konkursa noslēgumam, bet ne ilgāk kā līdz 2015. gada sākumam.
Lielākā sūdzētāja – avīze?
Par situācijas tendenciozitāti Bauskas maršrutā raksta arī ziņu aģentūra LETA, turklāt no publikācijas varam noprast, ka ar «Sabiedrisko autobusu» viss ir kārtībā, tikai laikraksts «Bauskas Dzīve» ceļ ažiotāžu un neliek viņus mierā. 28. novembrī LETA ievietota publikācija «ATD: Ir aizdomas par situācijas tendenciozi-tāti Bauskas maršrutā», kurā teikts: «Kā biznesa portālam «Nozare.lv» norāda direkcijā, lielākā daļa sūdzību un jautājumu ienāk no vietējā laikraksta «Bauskas Dzīve».»
«Bauskas Dzīve» atbild, ka mūsu uzdevums ir rakstīt par vietējo ļaužu problēmām un atbildēt uz lasītāju iesūtītajiem jautājumiem, un meklēt situācijām risinājumu. Tālab arī šos jautājumus un sūdzības sūtām uz Autotransporta direkciju, cerot no atbildīgās institūcijas sagaidīt reālu darbu. Mēs rakstām tikai par faktiem: kad šoferi neizdod biļetes, kad autobusi kavējas, kad tie vispār nedodas reisā, kad tie ir pārpildīti «līdz lūpai». Avīze šo problēmu neizdomā, un to var apliecināt pasažieri, viņu vēstules redakcijai un uzņemtie video.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»