BauskasDzive.lv ARHĪVS

Komentāri: satiksmes drošība uz «Via Baltica»

«Bauskas Dzīve»

2013. gada 22. novembris 00:00

100
Komentāri: satiksmes drošība uz «Via Baltica»

Ko var darīt, lai nepabeigtais ceļa Bauska–Iecava remonts, brauktuvi sadalošo balto līniju trūkums tumsā neapdraudētu braucējus un gājējus?

Pagaidu marķējums
DZINTARS DZENIS, «LATVIJAS VALSTS CEĻU» BAUSKAS NODAĻAS VADĪTĀJS:
Seguma atjaunošanas darbi autoceļa A7 posmā Iecava–Bauska SIA «Lemminkainen Latvija» jāpabeidz sešu mēnešu laikā kopš sākšanas datuma – 15. jūlija. 15. novembrī aizritēja četri mēneši, kuru laikā nomainīts asfaltbetona segums un piebērtas nomales visā posma garumā. Atlikušie darbi, tostarp horizontālā marķējuma uzklāšana, atsāksies 2014. gada vasaras sezonā.
Pašlaik būvuzņēmējs krāso pagaidu marķējumu tikai ass līnijai, kā arī satiksmes organizācijai krustojumu zonās. Vienlaikus ar pagaidu horizontālā marķējuma uzklāšanu ceļa malās tiks atjaunoti trūkstošie signālstabiņi. Nākamvasar tiks uzklāts pastāvīgais marķējums pilnā apjomā ar termoplastu.
Gājējiem, tāpat kā autobraucējiem, savai un citu satiksmes dalībnieku drošībai ir stingri jāievēro Ceļu satiksmes noteikumu prasības par pārvietošanos pa autoceļu ārpus apdzīvotas vietas.
Tagad Iecavas–Bauskas posmā braucējiem noteikts ātruma ierobežojums 70 kilometri stundā. Pēc pagaidu horizontālā marķējuma un seguma saķeres mērījumiem tiks lemts par ātruma ierobežojuma atcelšanu vai saglabāšanu līdz būvdarbu pilnīgai pabeigšanai nākamgad.


Īpašu uzmanību
AGNESE KORBE, CEĻU SATIKSMES DROŠĪBAS DIREKCIJAS SPECIĀLISTE:
Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) patlaban pēc likuma vairs nekontrolē situāciju ceļu remonta vietās, taču uzsveram, ka posmos, kur nav ceļa apzīmējumu, visiem satiksmes dalībniekiem – gan autobraucējiem, gan gājējiem un velosipēdistiem – jābūt īpaši uzmanīgiem. Jāievēro noteikumos paredzētā kārtība, kā pārvietoties ārpus apdzīvotas vietas, proti, gājējiem pa kreiso malu pretēji autosatiksmes plūsmai, riteņbraucējiem – pa labo malu. Jālieto atstarotāji, lukturīši, jāspīdina mobilais telefons. Šoferiem jāievēro braukšanas ātruma ierobežojums.
Šis nav pirmais gadījums, kad līdz galam nepārdomāti drošības pasākumi ceļa remonta laikā apgrūtina satiksmi. Uz tik nozīmīga ceļa līgumā ar darbu darītājiem būtu jāparedz papildu nosacījumi, līdzīgi kā tas ir citās Eiropas valstīs, – pagaidu apzīmējumi, atstarojoši elementi, gaismas stabiņi utt.
Novembris pēc statistikas Latvijā uz ceļiem ir gada asiņainākais mēnesis, tāpēc saprotamas braucēju bažas par situāciju posmā Iecava–Bauska. Tomēr iedzīvotājiem jārēķinās, ka remonta laikā satiksme norit citādi, bet varam neērtības pieciest, jo pēc tam ceļš būs labāks un ērtāk lietojams.


Bail kādu sabraukt
ATIS AVOTS, AUTOBRAUCĒJS NO IECAVAS NOVADA:
No Bauskas uz Iecavu parasti braucu vakaros pēc darba, kad pamatplūsma nāk no Rīgas puses, un spilgtajās pretgaismās mani tuvie uguņi pazūd. Grūti orientēties braukšanas joslā tur, kur nav balto ceļa nomales līniju. No Bauskas līdz Galeniekiem un no Ceļu meistara līdz Zorģiem tagad ir ass līnija kā orientieris, taču tumsā, īpaši lietū vai miglā, tā slikti redzama, ja satiksme ir intensīva.
Ātrums šajā posmā samazināts līdz 70 km/h, bet jābrauc vēl lēnāk, jo jāuzmanās no gājējiem. Pie Grantiņiem, Galeniekiem un Dāliņiem pa šosejas malu staigā vairāk cilvēku, ne visiem ir atstarotāji. Nevar arī rauties malā no pretim braucošajiem furgoniem, jo bail sabraukt kādu gājēju.
Malējās līnijas trūkums apgrūtina braucējus, arī gājējus un velobraucējus tā labāk aizsargā, jo šoferi rēķinās ar šo robežu. Smagajā auto vadītājs sēž augstāk, bet vieglajiem zemākā pozīcijā ir sliktāka redzamība. Ja uzsnigtu sniegs, būtu gaišāk un gājējus redzētu labāk, bet tagad satiksme šajā posmā tumsā ir ļoti nedroša.