Apdraud citus un sevi

Autotransporta plūsmu Bauskā jau pāris mēnešus regulē vēl viens luksoforu pāris. Tie uzstādīti pagaidu tilta pār Mūsu abos galos.
Vairāki transporta līdzekļu vadītāji šos satiksmes regulācijas ierobežojumus negrib ievērot. «Bauskas Dzīvei» nācies uzklausīt šoferu iebildumus par apgrūtināto tilta šķērsošanu.
«Man luksoforā jau iedegas zaļā gaisma, bet no pretējā krasta vēl brauc automobiļi. Vienā rītā tādas bija piecas mašīnas. Skaidrs, ka viņi otrā krastā uz tilta uzbraukuši, degot sarkanajam signālam,» savus novērojumus izklāstīja kāds šoferis. Publiski savu vārdu vīrietis nevēlējās atklāt.
Rada stresu
SIA «Tilts» būvdarbu vadītāja palīdze Elīna Rēķe apstiprināja, ka netrūkst braucēju, kas tiltu šķērso pie sarkanā signāla. Tilta būvnieku darbu šādi likumpārkāpēji tieši neietekmē. Tomēr ikviens noteikumu neievērotājs ir potenciāls avārijas izraisītājs, jo iespējama automobiļu sadursme uz tilta. Tas rada nevajadzīgu stresu pārējiem braucējiem, iespējama lielāku sastrēgumu izveidošanās.
«Uzskatu, ka policisti tilta galos varētu dežurēt biežāk. Atzīšos, kārtības sargu ekipāžas te redzētas ļoti reti,» skaidro E. Reķe.
Policistus te redzēt biežāk vēlas arī satiksmes dalībnieki. «Laikam esmu neveiksminieks. Pāris mēnešu laikā, kopš jābrauc pa pagaidu tiltu, policijas mašīnas ne vienā, ne otrā upes krastā neesmu manījis. Sastrēgumos gan nācies iekļūt, esmu redzējis arī, kā citi brauc pie sarkanās gaismas,» savus vērojumus atklāj autovadītājs Uldis.
Par pārkāpumiem pirmdienas, 28. oktobra, priekšpusdienā pārliecinājās arī «Bauskas Dzīve». Mūsas labajā krastā, vērojot piecus tilta šķērsošanas ciklus, trijās reizēs mašīnas pāri upei aizsteidzās, kad luksoforā jau bija iedegusies sarkanā gaisma. Vienā no gadījumiem tie bija pat trīs automobiļi. Citā reizē jau dega sarkanais signāls, kad pie luksofora piebrauca vieglais auto. Šoferis, konstatējis, ka pēdējie braucēji ir vēl uz tilta vidus, steidza pievienoties kolonnai un uzbrauca uz tilta.
Patrulēs biežāk
Valsts policijas Bauskas iecirkņa patruļdienesta rotas inspektors Aleksandrs Sidorčiks «Bauskas Dzīvei» atzina, ka oktobrī policijas ekipāžas objektīvu iemeslu dēļ pie tilta dežurējušas retāk. Taču novembrī patruļu skaits tiks palielināts.
A. Sidorčiks piekrīt, ka šoferu, kas turpina transportlīdzekļu vadīšanu, luksoforā degot sarkanajam signālam, ir daudz. Laikā no 1. septembra līdz 28. oktobrim Bauskas iecirknī par šādiem pārkāpumiem noformēts 61 protokols. Visvairāk gadījumu konstatēts Brīvības bulvārī, pie pagaidu tilta pār Mūsu labajā krastā. Otra vieta, kur šoferi grēko visvairāk, ir Kalna un Plūdoņa ielas krustojums Bauskā. Trešajā vietā – Zaļās un Slimnīcas ielas krustojums. Pārkāpumu pie luksoforiem Iecavā reģistrēts krietni mazāk.
Jākārto eksāmens
A. Sidorčiks akcentē šoferu vieglprātību, ignorējot Ceļu satiksmes noteikumu prasību. Vadītāji tādējādi rada ļoti bīstamas avārijas situācijas. Ja arī naudas sods par šādu pārkāpumu kādam nešķiet īpaši liels – no 20 līdz 100 latiem –, šofera kontā «iekrīt» uzreiz četri soda punkti.
«Trīs reizes aizbrauc pie sarkanā signāla, un jādodas no jauna kārtot teorētisko un braukšanas eksāmenu. Man šķiet, vadītāji neaizdomājas, kādus sarežģījumus viņiem var radīt šāda neapdomīga rīcība,» piebilst policijas amatpersona.
UZZIŅAI
Ceļu satiksmes noteikumi
56. punkts: «Luksoforu signāliem ir šāda nozīme:
sarkans signāls (arī mirgojošs) vai divi pārmaiņus mirgojoši sarkani signāli aizliedz kustību;
dzeltens signāls aizliedz kustību, izņemot noteikumu 65. punktā minētos gadījumus, un brīdina par gaidāmo signālu maiņu.»
65. punkts: «Ja, iedegoties dzeltenajam signālam [..], transportlīdzekļa vadītājs transportlīdzekli var apturēt, tikai strauji bremzējot, šī transportlīdzekļa vadītājs drīkst ceļu turpināt, neapturot transportlīdzekli.»
Administratīvo pārkāpumu kodekss
149. 5 pants: «Par braukšanu, ja luksoforā deg aizliedzošais signāls, uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam desmit latu apmērā, bet cita transportlīdzekļa vadītājam – no divdesmit līdz simt latiem.»
Ministru kabineta noteikumi Nr. 551 «Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē, par kuriem piešķir pārkāpumu uzskaites punktus, un pārkāpumu uzskaites punktu skaits»:
«Par braukšanu, ja luksoforā deg aizliedzošais signāls, piešķir četrus pārkāpumu uzskaites punktus.
Transportlīdzekļa vadītājam piemēro šādus ietekmēšanas līdzekļus:
ja iegūto uzskaites punktu skaits sasniedzis četrus, izsaka rakstisku brīdinājumu;
ja iegūto uzskaites punktu skaits sasniedzis astoņus, ir jāapmeklē apmācības kursi (semināri) ceļu satiksmes drošības jautājumos un transportlīdzekļa drošas vadīšanas jautājumos;
ja iegūto uzskaites punktu skaits sasniedzis 10, transportlīdzekļa vadītājam, kura vadītāja stāžs ir mazāks par diviem gadiem, piemēro transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz vienu gadu vai līdz brīdim, kamēr saglabājas maksimālais uzskaites punktu skaits;
ja iegūto uzskaites punktu skaits sasniedzis 12, – jākārto eksāmens ceļu satiksmes drošības jautājumos un transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaude;
ja iegūto uzskaites punktu skaits sasniedzis 16, – piemēro transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz vienu gadu vai līdz brīdim, kamēr saglabājas maksimālais uzskaites punktu skaits.»
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»