Pieaug auto gāzes popularitāte

Izvērtējot alternatīvas, uz pašreizējās benzīna dārdzības fona sašķidrinātā naftas gāze ir sākusi savu uzvaras gājienu Latvijas degvielas tirgū, raksta laikraksts "Dienas Bizness".Laikā, kad benzīna cena tuvojas latam, arvien aktīvāk tiek meklētas alternatīvas. Auto gāze maksā divas reizes lētāk nekā benzīns, tāpēc jau 2010.gadā šī degviela atšķirībā no benzīna, kas piedzīvoja mazumtirdzniecībā vairāk nekā 10% lielu kritumu, uzrādīja 8,1% lielu pieaugumu. Arī šogad tendences ir līdzīgas. Piemēram, šā gada janvārī, salīdzinot ar 2010.gada janvāri, pieprasījums pēc auto gāzes ir kāpis par 17%, liecina "Latvija Statoil" informācija. Līdzīgas tendences auto gāzes degvielas tirgū novērojusi arī SIA "Latvijas Propāna gāze" (LPG), kas investē savu auto gāzes uzpildes staciju tīkla paplašināšanā. LPG savām 32 auto gāzes uzpildes stacijām Latvijā pievienojusi vēl vienu. "Latvijas Naftas" degvielas uzpildes stacijā (DUS) Berģos LPG uzstādījis Latvijā pirmo automātisko auto gāzes uzpildes staciju. "Jaunajā stacijā investējām ap 30 000 eiro (21 000 latu). Galvenais ieguvums no automātiskās uzpildes stacijas ir tāds, ka tā ļauj mums samazināt savas izmaksas uz apkalpojošo personālu, līdz ar to mēs klientam varam piedāvāt zemāku auto gāzes cenu nekā citās Latvijas stacijās," stāstīja LPG komercdirektors Augusts Iesalnieks. LPG finansiāli piedalās arī savu klientu - juridisko personu - autoparka dzinēju pārbūvē uz auto gāzi, pēc tam no auto gāzes pārdošanas saņemot savu naudu no klienta atpakaļ. Uz auto gāzes dzinēju var pāriet tikai no benzīna dzinēja, un dzinēja pārbūves cenas svārstās no 240 līdz 800 latiem. "Ja mēnesī patērē ap 200 litriem benzīna, tad ar auto gāzi ekonomija sanāk ap 70 latiem, bet gadā - ap 500 latiem," skaidro LPG autogāzes uzpildes tīkla vadītājs Dmitrijs Sverčkausks. Pēc LPG datiem, pāreju uz auto gāzi labprāt izmanto taksometru kompānijas. "Arī valsts un pašvaldību transporta parkus gan no ekonomijas, gan no CO2 izmešu samazināšanas viedokļa būtu izdevīgi pārlikt uz auto gāzi," uzskata Sverčkausks. Ar autodzinēju pārbūvi problēmu neesot - to varot izdarīt katrā lielākā Latvijas pilsētā, lai gan pēdējā laikā strauji augošā pieprasījuma dēļ rindā var nākties pagaidīt pat mēnesi. Latvijā ar auto gāzi pašlaik brauc ap 3% automašīnu, salīdzinājumam - Lietuvā ap 6%-7%, Polijā vismaz 10%, Nīderlandē ap 20%-30%, bet Igaunijā auto gāze nav sevišķi populāra. Latvijā ir 151 auto gāzes uzpildes stacija, no tām 33 pieder LPG. Auto gāzes DUS ziņā vislielākie LPG konkurenti Latvijā ir "Lukoil" un "Statoil". Kā raksta laikraksts "Biznes&Baltija", LPG neizslēdz iespēju automātisko gāzes uzpildes staciju tīklu attīstīt tālāk un izveidot tās arī citos Latvijas reģionos.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»