"Nordeka" un "Blagovest Tur" apgalvo, ka varēs nodrošināt solītos autobusus

Tehniskais nodrošinājums būs, un uzņemtās saistības pildīsim - apgalvo firmas, kas uzvarējušas strīdīgajā konkursā par tiesībām veikt starppilsētu reģionālos pārvadājumus. Vairākas vietējo pārvadātāju firmas apšauba konkursa godīgumu un šonedēļ Tukuma rajona Smārdē rīkotajā protesta akcijā pārmeta, ka konkursā uzvarējušās lielās firmas piedāvā veikt pakalpojumus ar autobusiem, kuru tām vēl nemaz nav, ziņo diena.lv . Starp uzvarētājiem ir arī firma, kuras viens no īpašniekiem ir satiksmes ministra partijas biedrs. "Konkursa nolikums par tiesībām veikt starppilsētu reģionālos pārvadājumus neparedzēja, ka tehniskajam nodrošinājumam pilnā apjomā jābūt uz pieteikuma iesniegšanas brīdi. Tad, kad būs jāsāk sniegt šie pakalpojumi, autobusi būs," apgalvo "Nordekas" lielākais akcionārs Juris Savickis. "Nordeka" ir viens no lielākajiem Rīgas uzņēmumiem, kas uzvarējis Autotransporta direkcijas rīkotajā konkursā piecās no astoņām zonām, kurās sadalīta visa Latvija. Vietējie pārvadātāji apšauba konkurentu spēju pildīt uzņemtās saistības. J.Savickis norāda, ka iegādāties autobusus nav problēmu, uzņēmums pilnībā atbild par savu piedāvājumu un ir gatavs pildīt saistības. "Konkurss jau bija uz to vērsts, lai sniegtu kvalitatīvus pakalpojumus, ko mazie pārvadātāji nespēj nodrošināt. Pārvadājumu nozares reforma īstenota, lai tā atbilstu Eiropas kvalitātes līmenim. Tas ir valsts dotēts bizness, tāpēc valsts vēlas, lai tas būtu sakārtots," saka J.Savickis. Viņš noraida pārmetumus, ka lielākā daļa valsts dotāciju nonāks dažu lielo Rīgas pārvadātāju kabatās, mazie pārvadātāji nespēj nodrošināt atbilstošas kvalitātes pakalpojumus. Līdzīgi pārmetumi izskanējuši arī par firmas "Blagovest Tur" piedāvājumu, kurā uzrādīti ārzemēs reģistrēti autobusi ar Beļģijas valsts numuriem. Šī uzņēmuma līdzīpašnieki ir divas Beļģijā reģistrētas kompānijas un Aleksandrs Brandavs, kas ir satiksmes ministra Aināra Šlesera partijas biedrs (LPP/LC). "Blagovest Tur" valdes loceklis Vitālijs Saulītis paskaidroja: "Firmai ir septiņi autobusi, trīs izmanto pasažieru pārvadājumiem maršrutā Rīga-Kalnciems. Neskatoties uz nelielo apjomu, mēs spēsim nodrošināt visas uzņemtās saistības, jo mums ir sadarbības partneri, kas pēc līguma parakstīšanas ar Autotransporta direkciju ir gatavi piegādāt autobusus." Viņš piebilst, ka šim mērķim plānots izmantot kredītlīdzekļus, autobusus gan nomās, gan pirks, daļa no tiem būs jauni, daļa lietoti, taču atbildīs visām kvalitātes prasībām. Autotransporta direkcijas sabiedriskā transporta nodaļas vadītājs Andrians Ļublins norāda, ka konkursa nolikums patiešām neprasīja uzrādīt autobusus pieteikuma iesniegšanas brīdī. Pietika ar apliecinājumu, ka šie autobusi būs 1.janvārī. Garants bija arī banku, ar kurām pārvadātāji sadarbojas, apliecinājums. Gadījumā, ja konkursa uzvarētāji nevarēs izpildīt nosacījumus pilnā apjomā, viņi zaudēs 25 procentus no valsts dotācijām, un tas uzņēmumiem ir nopietns risks. "Jābūt dullam, lai šādos apstākļos riskētu," norāda A.Ļublins. Runājot par to, kā pārvadājumu nozares reforma ietekmēs autobusu biļešu cenas, A.Ļublins norādīja, ka līdz gada beigām spēkā ir esošie tarifi, pēc kuriem aprēķina biļešu cenas. Novembrī izvērtēs situāciju pārvadājumu jomā, un līdz mēneša beigām būs zināms, kā tas ietekmēs tarifu nākotnē. Šobrīd ir nedaudz samazinājušās degvielas cenas, taču, vai tas ļaus samazināt tarifu vai saglabāt to pašreizējā līmenī, A.Ļublins atbildēt nevarēja.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»