Uzņēmēji meklē darbaspēku

Ražotāju un pakalpojumu sniedzēju izstādei Jelgavā rod jaunu rakursu.
Nu jau ikgadējā «Zemgales uzņēmēju dienu» pasākumā, kas notiek Jelgavā, šogad bija mainīti izstādes ierastie uzsvari, piesaistot klāt karjeras iespējas un darbaspēka meklēšanu. Pārliecība par šādu pārmaiņu efektivitāti gan neradās.
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) organizētajā pasākumā, kas notika 26. un 27. aprīlī, bija pārstāvēti Bauskas un Iecavas novada uzņēmēji. Vecumnieku novads šoreiz nepiedalījās. «Diemžēl Vecumnieku novada kopstendam Zemgales uzņēmēju dienās šogad nav izdevies nokomplektēt pietiekamu sastāvu, tāpēc nolēmām dalību izstādē atcelt. Nākamgad ceram atkal piedalīties un saņemt lielāku atsaucību no novada uzņēmējiem,» informē Alīna Žukauska, Vecumnieku novada domes attīstības un plānošanas nodaļas projektu koordinatore.
Parādīt sevi
Bauskas novada uzņēmēju stenda darbību šogad kontrolēja Bauskas novada attīstības un plānošanas nodaļas projektu vadītāja Ilze Munda. Pārstāvēti bija seši uzņēmēji. Gailīšu pagasta SIA «Kugrēnu vīna darītava» piedāvāja mājās ražotus vīnus, SIA «IJ WOOD» – koka dekorus, SIA «Tiks tev un man» – zāļu tējas, garšvielas un konditorejas izstrādājumus, Aleksandrs Aleksandrovs – paša izdotas grāmatas un vēsturiskas kartes. Bruknas Kalna svētību kopienas uzņēmuma «Bruknas dārzi» pārstāve Monika Balcere pastāstīja, ka šogad piedāvā ne tikai ķiploku izstrādājumus, bet arī dažādas sukādes, tādā veidā ievērojami paplašinot savu piedāvājumu klāstu.
Pirmo reizi šādā pasākumā bija SIA «Dormers» ar zīmola «Oak’A BBQ» mērcēm un garšvielām. «Vēlējāmies šoreiz parādīt, kas mēs esam. Savu produkciju pašlaik izplatām Latvijā, Igaunijā un Lietuvā. Latvijā vien 70 veikalos un ēdināšanas uzņēmumos. Panākt šādu apjomu nebija viegli – ir vietas, kur nevēlas jaunus piedāvājumus, bet te der teiciens: «Ja tevi izdzen pa durvīm, tad kāp atpakaļ pa logu.» Droši var teikt, ka ziemā negulējām un strādājām,» stāsta uzņēmuma pārstāvis Kristaps Ozols. Viņš atzina, ka no paša sākuma produkcija piedāvāta nevis tīri kā produkts, bet gan kā komplekss risinājums kopā ar receptēm un pasākumiem – tādiem kā «grilēšanas akadēmija». «Ir svarīgi radīt interešu grupu, kam tas ir vajadzīgs,» uzsver K. Ozols. Vērtējot produkcijas sastāvu, viņš atzīst, ka Latvijas produktu tur ir ļoti maz, jo nepieciešamo Latvijā pārsvarā neaudzē vai arī vietējo ražotāju piedāvājums iznāk dārgāks. «Jānodrošina nemainīga, stabila kvalitāte. Un šo produkciju vajag visu gadu, bet Latvijā to piedāvāt nevar,» atzīst uzņēmējs.
Jāatzīmē, ka viens Bauskas novada pārstāvis, kā katru gadu, darbojās ārpus stenda – tie ir Codes pagasta pūkainie un spalvainie «Trušu pilsētiņas» iemītnieki, kuri īpaši priecēja pasākuma mazākos apmeklētājus. Vēl Bauskas novadu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras biznesa inkubatoru stendā «Magnetic Latvija» pārstāvēja SIA «Daba Daba», kas nodarbojas ar koka izstrādājumu ražošanu.
Meklē kolēģus
Iecavas novada stends šogad atšķīrās no iepriekšējo gadu piedāvājuma. Ierastie dalībnieki SIA «Iecavnieks & Co» un SIA «Linum Color», kā vienmēr, centās pievērst uzmanību savai produkcijai – dažādu eļļu ražojumiem gan pārtikai, gan būvniecības nozarei. Tomēr divi lieli uzņēmējdarbības pārstāvji vairāk meklēja darbiniekus.
«Šoreiz esam atbraukuši ar darba piedāvājumiem. Meklējam kolēģus, kā arī jaunos censoņus – praktikantus. Reizē pārstāvam Iecavas novadu,» stāsta a/s «Balticovo» mārketinga projektu vadītāja Agnese Krīgerte. «Svarīgi ir labi darbinieki. Pie mums jau tagad brauc strādāt cilvēki no Jelgavas, Bauskas un citiem novadiem,» informēja Līga Lazdāne, uzņēmuma personāldaļas vadītāja.
Līdzīgi mērķi bija arī SIA «Vizulo». «Vispirms vēlamies sevi parādīt darba tirgū. Meklējam jaunus kolēģus – gan inženierus, gan darbiniekus ražošanas procesam. Gribam, lai Jelgavas un Rīgas studenti uzzina par mums vairāk. Mūsdienās ir sarežģīti atrast kvalificētus darbiniekus, kas gatavi strādāt ar atdevi, tāpēc jāsāk meklēt laikus,» stāsta Oļegs Junolainens, uzņēmuma ražošanas vadītājs. Tas gan neesot vienīgais mērķis – arī pašam kā iecavniekam ir prieks pārstāvēt uzņēmumu izstādēs, tādā veidā popularizējot SIA «Vizulo» arī Latvijā.
«Ātrie randiņi»
Darbaspēka meklēšana bija viens no jaunajiem uzņēmēju dienu akcentiem. «Tagad šis ir biznesa un karjeras iespēju festivāls – saturs ir mainīts,» informēja Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras prezidents Aigars Rostovskis. Reizē ar izstādi notika arī kontaktbiržas aktivitātes, kur darbiniekus meklēja vairāk nekā 20 uzņēmēju. Jauno kolēģu meklētājus varēja pamanīt arī ekspozīcijā – pie viņu stendiem bija manāmi dzelteni punktiņi.
Vēl viena pasākuma īpatnība bija uzsvars uz nākotnes karjeru – bija pārstāvētas augstskolas, tehnikumi, savukārt 27. aprīlī akcents bija tieši uz izklaides pasākumiem, lai vairāk piesaistītu jauniešus – uzstājās popgrupas, deju grupas, bija radošās darbnīcas bērniem, loterijas un konkursi. Vienā no šādiem projektiem «atvertiba.lv», kuru vada Sabiedrības integrācijas fonds, darbojās arī baušķenieks Matīss Kataņenko. «Stāstām darba ņēmējiem un darba devējiem par etniskajām grupām Latvijā. Vēlamies, lai darba devēji integrē arī šīs grupas. Rīkojām arī «ātros randiņus» – kur darba ņēmēji un darba devēji tikās pie galdiņiem uz sarunām desmit minūšu garumā,» informē M. Kataņenko.
Dažādi viedokļi
Šogad uzņēmēju dienās piedalījās 143 dalībnieki. Jaunais formāts, pievēršoties gan karjeras izglītībai, gan darba meklētājiem, piesaistīja izstādei jaunus apmeklētājus, bet pašu uzņēmēju neoficiālā vērtējumā ieguvumu tas nedeva – daži atzina, ka pieprasījums bijis mazāks, nekā gaidīts. Līdzīgs arī dažu apmeklētāju viedoklis – jaunajā formātā samazinājies ražotāju piedāvājums un izstāde kļuvusi mazāk interesanta.
Tomēr organizatori uzskata, ka izstāde vēl aizvien ir ļoti nozīmīga vieta sava novada uzņēmumu popularizēšanai. Šādu viedokli pauda arī Olaines uzņēmējdarbības atbalsta centra vadītāja Edīte Alksne. Viņa pastāstīja, ka novadā biznesa inkubators nav izveidots, jo tāds ir Jūrmalā, bet novada vadība savu uzņēmēju atbalstam radījusi šādu centru. «Pagājušajā gadā starp pašvaldībām nominācijā «Investīcijām draudzīgākais novads» ieguvām otro vietu,» stāsta E. Alksne. Viņa atklāj, ka ļoti aktīvi sadarbojas ar izglītības iestādēm – koledžu Olainē un Rīgas Tehnisko universitāti (RTU). Sagaidāms, ka Olaines koledža drīz varētu kļūt par RTU filiāli, un tas dotu papildu ieguvumu novadam.
«Lai arī Olaines novads vairāk pazīstams ar saviem lielajiem uzņēmumiem, tomēr mums ir sava mazo uzņēmumu kopiena, kurus arī vajag popularizēt. Tāpēc ir vērts piedalīties šādās izstādēs. Skumji, ka nav atsevišķas līdzīgas izstādes Pierīgas reģionam – mums ir, ko parādīt,» stāsta E. Alksne.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»