Bauskas autobusu šoferi gatavo streika pieteikumu

Bauskas novadā reģistrētā pasažieru pārvadāšanas uzņēmuma SIA "AIPS"
šoferi sadarbībā ar Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un Transporta
darbinieku arodbiedrību (LAKRS) gatavo streika pieteikumu,
informēja bijušais uzņēmuma šoferis Juris Dubinskis.
Pēc aprīļa sākumā notikušā šoferu piketa Dubinskim nācies pamest
darbu "AIPS". Pēc autobusu vadītāja teiktā, uzņēmuma vadība norīkojusi
cilvēkus, kas sekojusi viņa darbam un fiksējusi pārkāpumus, ko viņš it
kā izdarījis. Šoferis klāstījis, ka vairāku gadu garumā viņam esot bijis
tikai viens pārkāpums, bet pēc uzņēmuma vēršanās pret viņu fiksēti
uzreiz četri.
"Esmu atzinis vienu, un atzīstu, ka savā dzimšanas dienā, braucot pa lauku ceļu, runāju pa telefonu, uzklausot apsveikumu," skaidroja Dubinskis.
Pārējos pārkāpumus viņš neatzīst, tomēr piekritis pamest darbu AIPS, pamatojoties uz abu pušu vienošanos, jo neesot gatavs tiesāties.
Bijušais "AIPS" darbinieks stāstīja, ka šoferi sagatavojuši streika pieteikumu, lai risinātu sasāpējušo atalgojumu un darba laika jautājumu, jo notikušais streiks uzlabojumus neesot nesis. Pieteikumu esot parakstījusi lielākā daļa autobusu vadītāju. Iespējams, parakstu būtu bijis vēl vairāk, bet daļa šoferu ir atvaļinājumā. Streika pieteikšanai nepieciešamie dokumenti un procedūras tiek kārtoti sadarbībā ar LAKRS.
"AIPS" valdes loceklis Jānis Kļaviņš ir informēts, ka notikusi arodbiedrības biedru sapulce, taču viņš uz to neesot aicināts un par tur lemto nezinot. Vienlaikus viņš apgalvoja, ka uzņēmuma nodrošināto algu apmērs ir pirmajā pieciniekā visā Latvijā, taču iepriekš šoferu prasīto apmaksu - septiņus eiro stundā - pārvadātājs nevar nodrošināt. Daļēji arī tāpēc, ka Autotransporta direkcija (ATD) nespēj norēķināties ar pārvadātajiem.
Saistībā ar Dubinska atbrīvošanu no darba "AIPS" priekšnieks bija mazrunīgs, vien skaidroja, ka tā notikusi, abām pusēm vienojoties. Šofera pārkāpumu, izsniedzot nepareizo biļeti, esot fiksējis ATD norīkotā uzņēmuma pārstāvis, savukārt sūdzība par tālruņa lietošanu braukšanas laikā esot saņemta no kāda pasažiera.
Jau vēstīts, ka aprīļa sākumā LAKRS Bauskā rīkoja piketu, lai vērstu sabiedrības uzmanību neapmierinošajai situācijai pasažieru autopārvadājumu sektorā. Sapulce rīkota arī ar mērķi vērst darba devēja un valdības uzmanību nepieciešamībai nodrošināt darbiniekus ar cienīgu darba samaksu, pienācīgu atpūtu un atbilstošiem darba apstākļiem transporta darbiniekiem, it īpaši autobusu vadītājiem.
Kļaviņš aģentūrai LETA skaidroja, ka šoferi pieprasa 2,5 reizes lielāku algu, kas līdzinās Vācijas autobusu vadītāju atalgojumam. Pēc viņa teiktā, Latvijas pārvadātāji šādu tarifu par paveikto darbu nodrošināt nespēj.
Uzņēmumā "AIPS" strādā ap 40 šoferu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»