Iedzīvotājus satrauc reklāmas vēstule

«Bauskas Dzīves» redakcija pēdējās dienās saņēma vairākus cilvēku zvanus par aizdomīgām vēstulēm. Tiek piedāvāts laimēt 20 tūkstošus latu, bet informācija pasniegta tāda, ka daudzi uztraucās - vai tik nav viltus loterija. «Man tādi viltus 20 tūkstoši nav vajadzīgi. Nesaprotu ar kādām tiesībām izpausti mani dati. Kamdēļ man, vecam cilvēkam sūta šādas apmāna vēstules,» savu sašutumu pauda iecavniece Velta Ozola. Tikmēr laimesta piedāvātāji atzīst, ka tā esot pārdomāta reklāmas kampaņa. Izrādās, ka 29. novembrī izdevniecības «Jumava» un «Reader's Digest» izsūtīja deviņiem procentiem Latvijas iedzīvotāju vēstules par spēles «Grand Prix» sākumu. Izdevniecības «Jumava» mājaslapā rakstīts, ka spēle nozīmēs «.. unikālu iespēju saņemt ekskluzīvus izdevniecības piedāvājumus». Adresāti esot izvēlēti nejaušā kārtībā sadarbībā ar A/S «Latvijas pasts». Tomēr pirmajā vēstulē nav neviena vārda par grāmatām, kas izraisīja cilvēku aizdomas. Stāsta izdevniecības «Jumava» grāmatvede Tamāra Niklase: «Vēstules sūta izdevniecība, kas organizē spēli, - «Reader's Digest». Otrajā vēstulē viss būs skaidri pateikts.» Diemžēl spēles organizatoru norādītais telefona numurs bija nepārtraukti aizņemts, un viņu viedokli par vēstuli redakcijai iegūt neizdevās. Izdevniecības «Jumava» mājaslapā esošā informācija liecina, ka šādas vēstules tika sūtītas jau septembrī, un arī tad tās izraisīja sašutumu cilvēkos. Tas radīja plašu mediju uzmanību. Spēles «Grand Prix» rīkotāji esot apstiprinājuši, ka šāda ažiotāža esot pārdomāta reklāmas kampaņa, kas novērtēta pozitīvi ar otrā sūtījuma saņemšanu. Tiesa, ne visi tam piekrīt. Iedzīvotāju zvani un stāsti liecina, ka ir pat gadījums, kad vēstules ir nosūtītas uz mirušu cilvēku vārda.Par reklāmas ētisko pusi skaidro Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce: «Viņi ir radījuši intrigu. Tieši tādu pašu kā vides reklāmās. Pirmajā vēstulē reklāmas ētiskās normas nav pārkāptas. Pati izlasīju. Vides reklāmās ir līdzīgi - izliek kaut kur intriģējošu saukli, kas piesaista uzmanību, un pēc tam papildina ar informāciju.» Latvijā aktuāls piemērs bija viltus meteorīts, par kuru parādīja televīzija, uzrakstīja laikraksti, un beigās tā bija vienas firmas reklāma.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»